ابعاد استاندارد کوسن مبل + ( اندازه کوسن مبل ) یکی از آیتم های کاربردی که برای تغییر و زیبایی در فضای منزل اهمیت دارد، کوسن مبل مناسب می باشد که باعث می شود زیبایی مبل و محیط دو چندان شود. پس انتخاب مناسب کوسن بسیار اثر گذار است. کوسن انتخاب شده برای مبل باید با رنگ، اندازه، عمق، طرح وسبک مبل هماهنگی داشته باشد. در واقع همین موارد است که در انتخاب کوسن مناسب از لحاظ سایز و تعداد باید مد نظر قرار گیرد. همان طور که سایز کوسن بسیار مهم است، تعداد کوسن ها برای هر مدل و سایز مبل مهم است. اگر شما بیش از تعداد مورد نیاز کوسن استفاده کنید، فضا شلوغ تر به نظر می رسد و حتی نشستن بر روی مبل را دشوار میکند. هر چند تعداد کوسن ها به اندازه مبل و تعداد افراد بستگی دارد اما معمولا برای یک مبل سه نفره 5 عدد کافی است. هر چند انتخاب سایز و رنگ و تعداد کوسن امری سلیقه ای محسوب میشود اما در این مقاله از سایت سیتی مبل سعی بر این داریم که به شرح ابعاد و اندازه استاندارد کوسن مبل بپردازیم، تا بتوانید کوسن مناسب را دقیق تر و راحت تر انتخاب کنید. برای فهم بهتر این موضوع ابتدا باید با اشکال مختلف کوسن آشنا شوید.

کوسن مربعی شکل
کوسن مستطیلی شکل
کوسن های دایره ای شکل
کوسن های استوانه ای شکل

می شود و علاوه بر این اشکال رایج، به شکل های مثلثی، اشکال هندسی مختلف، ستاره، قلب، ماه و … بنا به کاربردشان در مکان های مختلف وجود دارند.

انواع کوسن مبلمان با طرح های مختلف + دوخت کوسن مبل با رنگ اندازه و شکل دلخواه مشتری

تولیدی کوسن سفارش دوخت کوسن به دلخواه مشتری در اصفهان

دوخت انواع کوسن در ابعاد و رنگ دلخواه مشتری 09394325500 تولیدی و تعمیرات مبل لوکس اصفهان.

اندازه و ابعاد استاندارد کوسن مبل

1. کوسن های مربعی شکل

کوسن های مربعی تقریبا رایج تر بوده و هم برای انواع مبل مورد استفاده قرار میگیرد و هم برای اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد. ابعاد رایج این مدل کوسن 40 × 60 سانتی متر است.

2. کوسن های مستطیلی شکل

معمولا در ابعاد 35 × 55 سانتی متر است، که با توجه به عریض بودن ابعاد آن، باعث می شود مبل شما بزرگ تر جلوه کند. ولی باز هم به نسبت کوسن های مربعی شکل کمتر کاربرد دارند.

3. کوسن های دایره ای شکل

ظاهری زیباتر داشته و به مبل شما جلوه و جذابیت خاصی می بخشد، زیرا بیشتر جنبه تزیینی دارند. البته این نوع کوسن ها برای هر نوع مبل مناسب نیست و باید با سبک مبل شما هم خوانی داشته باشد. این مدل معمولا به صورت جفتی در دو طرف مبل های دونفره قرار میگیرند. ابعاد معمول و استاندارد این مدل با قطر 35 × 45 سانتی متر وجود دارد.

4. کوسن های استوانه ای شکل

این مدل برای دکوراسیون هایی با سبک سنتی مورد پسند هست و کمتر کسی تمایل دارد که از آن برای تزیین مبل هایش استفاده کند. به دلیل عدم استقبال زیاد از این مدل، ابعاد استاندارد و مناسبی ندارد و طبق سلیقه و خواست شخص تعیین می شود، ولی معمول ترین سایز آن 50 × 18 سانتی متر است. البته کوسن های استوانه ای با عرض بیشتر هم وجود دارد، که دیگر برای مبلمان مناسب نیست و بیشتر برای رختخواب کاربرد دارد.

عوامل و نکات مهم در استانداد بودن کوسن

عمق مبل: بعضی از مبل ها برای تکیه دادن راحت نیستند و فاصله و عمق زیادی دارند، به همین دلیل کوسن های بزرگ و با ضخامت تر برای چنین مبل هایی مناسب تراند. عمق مناسب برای نشستن و تکیه دادن با این صورت است که وقتی روی مبل نشسته اید و شما به پشتی مبل تکیه داده اید، زانوی شما روی لبه مبل قرار گیرد و کف پای شما کاملا به روی زمین قرار گیرد.

رنگ مبل: انتخاب رنگ مبل موضوعی بسیار مهم می باشد، اگر شما رنگ کوسن را مطابق رنگ مبل خود انتخاب کنید به ظاهر، کوسن جزئی از مبل دیده میشود و ظاهری یکنواخت ایجاد می کنید. لیکن اگر با رنگ های متضاد با مبل و یا رنگ هایی که با دکوراسیون منزل شما هم خوانی دارند، مطابقت دهید بسیار زیباتر خواهد بود. همچنین اگر دکوراسیون شما رنگ های متنوع نداشت می توانید با کوسن های دارای رنگ مناسب آن را رنگارنگ نشان دهید.

سایزمبلمان: سایز کوسن ومبل به مانند رنگ و طرح باید با هم مطابقت داشته باشد. شما نمی توانید برای مبل های بزرگ از کوسن های کوچک استفاده کنید. با انجام این کار دکوراسیون شما نا متعارف می شود.

شکل و سبک مبل: برای هر نوع سبک مبل، کوسن مناسبی وجود دارد. مثلا برای مبل های کلاسیک و سلطنتی، انتخاب کوسن مربعی شکل برای کناره های مبل و نزدیک به دسته ها و قرار دادن کوسن دایره ای شکل در قسمت وسطی مبل مناسب است، که این کوسن دایره ای جلوه بسیاری به مبل میدهد.

طرح پارچه مبل: در مبل هایی که پارچه های طرح دار وشلوغ دارند، انتخاب کوسن ساده و بدون طرح بهتر است. برای مبل های ساده، کوسن های نقش دار مناسب اند.

اندازه و ارتفاع مبل: در مبل هایی با تکیه گاه های کوتاه از کوسن های با ابعادی بزرگ برای تکیه دادن و به عنوان پشتی و از کوسن های کوچکتر برای زیر دست انتخاب می کنیم و در مورد مبل هایی با تکیه گاه بلند دیگر نیازی به کوسن پشتی بزرگ نیست و فقط کوسن های کوچک جهت در دست گرفتن نیاز است.

در کل برای مبل های بزرگ ازکوسن هایی با ابعاد 40 الی 50 سانتی متر و برای مبل های کوچک کوسن های کوچکتر با ابعاد 30 سانتی متر مناسب است تا هماهنگی مبلمان شما مناسب باشد.

کاربردهای کوسن مبل

علاوه بر ایجاد زیبایی مبل ها و کاهش سادگی آنها،ب رای ضربه گیر بودن مبلمان و هم چنین جهت راحتی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

با تعویض کوسن مبل، به راحتی می توان ظاهر مبلمان و دکوراسیون منزل را تغییر داد و با این کار دیگر نیازی به تحمیل هزینه های سنگین تعویض مبل را ندارید. با همین کار ساده می توان فضا را تازه کرد.

دیگر موارد کاربرد کوسن شامل: پوشش دادن گودی کمر، استفاده برای زیر دست، استفاده برای نقاط خالی منزل و ایجاد هماهنگی بین مبل و دکوراسیون منزل و …

کوسن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کوسن یکی از اکسسوری های دکوراسیون مبلمان است. در واقع کوسن‌ها، بالشتکهای فانتزی و جذابی هستند که وظیفه اصلی آنها پوشاندن مبل ها است. این بالشتک های با نمک نقش مهم و تاثیر گذاری در چهره چیدمان دکوراسیون منزلتان دارد. همچنین جنبه راحتی مبل را افزایش می دهد. در نتیجه از نشستن خسته نمیشوید.

تنوع طرح و مدل در کوسن‌ها بسیار زیاد است. این موضوع دست شما را برای چیدمان انواع دکوراسیون باز می گذارد و میتوانید بهترین و زیبا ترین کوسن‌ها را خریداری کنید. البته گاهی این تنوع باعث ایجاد سردرگمی مشتری خواهد شد.

کوسن

برای آنکه بتوانید بهترین دیزاین را برای مبلمان تان خریداری کنید، میبایست نکاتی را در نظر بگیرید. در این مقاله به ویژگی های یک کوسن خوب و ایده آل اشاره کردیم. با ما همراه باشید:
اندازه استاندارد برای کوسن‌ها چقدر است؟
انواع کوسن در سایزها و اندازه های مختلف تولید می شود. برخی از آنها در ابعاد خیلی بزرگ تولید می شوند. این کوسنها به طور کامل دسته مبلها را می پوشانند. و فضای کنج مبل را پر می کنند. اما برخی از آنها در سایز ها متوسط و کوچکتر تولید می شوند. کوسن‌های کوچک، بیشتر جنبه تزئین و تکمیل دکوراسیون مبلمان را دارد.

هدف شما از تهیه کوسن، مدل مبل و اندازه مبل یا تخت خوابتان تعیین کننده اندازه و مدل کوسن‌هاست. باید بدانید صرفا جهت راحتی بیشتر هستید یا به دنبال دیزاین شیک و فانتزی هستید.
انواع کوسن از لحاظ شکل و کاربرد
همانطور که گفتیم کوسن‌ها در طرح ها و مدلهای متنع تولید می شوند. هر کدام از این مدلها کاربردهای مختلفی دارند و برای استفاده در فضای متفاوتی تهیه و تعبیه می شوند. علاوه بر قالب کلی، طرح پارچه و نقش و نگارهای روی آن بر روی شکل و طرح کوسن تاثیر گذار است. از جمله طرح های کوسن می توان به مدلهای مربعی، دایره ای، تخت، استوانه ای و مدلهای فانتزی اشاره کرد.

کوسن مربعی

کوسن‌های مربعی رایج ترین شکل برای کوسن‌هاست. این کوسن‌ها در سایزهای مختلف تولید می شود. سایزهای استاندارد برای آن، ابعاد ۳۰ در۳۰ ، ۴۰ در ۴۰، ۴۵در ۴۵ و ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر معرفی شده است. این کوسن‌ها برای افرادی که از کمر درد رنج می برند و افرادی که به راحتی و برای تایم طولانی نمیتوانند بنشینند انتخاب مناسبی است. همچنین آقایان از وجو آنها استقبال می کنند چون برای لم دادن بسیار عالی هستند. سایزهای بزرگ و غیر استاندارد برای کوسن مربعی، یک طرح فانتی محسوب می شود. اما استفاده از آن برای هر مبلمانی مناسب نیست.

گرد

کوسنهای گرد، عموما در ابعاد ۳۰ تا ۴۵ و حتی ۶۰ سانتی‌متر طراحی و تولید می شوند. این کوسن‌ها هم برای جذابیت دکوراسیون استفاده می‌شوند و هم تکیه گاه خوبی هستند. کوسن های گرد طرحی از دکوراسیون لوکس را به مبلمان شما می دهد و بیشتر بر روی مبلمان با سبک کلاسیک استفاده می شود.

کوسن‌های فانتزی

کوسن‌های فانتزی به طرح‌ها و مدلهای فانتزی گفته می‌شود که از قالب شکل‌های هندسی خارج می‌شود. یا سبک گلدوزی و سنگ دوزی فانتزی دارند. از انواع کوسن های فانتزی می توان به کوسن های قلبی، ستاره ای، لوزی و … اشاره کرد. جنس رویه آنها میتواند ساتن، پارچه های مخمل، کرکی و … باشد. کوسن های فانتزی جزو قَدَر ترین اکسسوری های مبلمان محسوب می شوند. برای هر نوع مبلمانی و با هر سبک دکوراسیونی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

استوانه ای

کوسن‌های استوانه ای که به کوسن سوسیسی هم مشهورند. این کوسن‌ها یک طرح نوستالژی محسوب می شوند و بسیار محبوبند. کوسنهای استوانه ای، بالشت‌هایی استوانه‌ای هستند و در طول‌های متفاوت دوخته می‌شوند. از آنها عموما برای دیزاین مبلمان سلطنتی استفاده می شود. عموما با رویه ساتن و مخمل دوخته می‌شود. به سایز بزرگ آن مخده می گویند.

منگوله دار

کوسن منگوله دار سبک جدیدی از طراحی این بالشتک های فانتزی است. این کوسن‌ها حداقل یک منگوله و حداکثر 4 منگوله دارند. مهم نیست کوسن با چه شکل هندسی طراحی شده باشد. با توجه به مدل، تعداد منگوله ها مشخص می شود. با توجه به اینکه طرح های نوین همیشه مخاطبان زیادی را جذب می کند، این نوع کوسنها خیلی زود در بازار جذب شدند.

مکعبی

بالشتک های مکعبی، کاملا شبیه یک مکعب مستطیل است. این کوسن‌ها در ابعاد مختلف تولید می شوند. برخی از آنها به عنوان پشتی استفاده می شود. با توجه به درجه سفتی و ابعاد می توانید به عنوان پاف نیز در کنار مبلمان از آنها استفاده کنید. برخی از افراد از کوسن مکعبی به عنوان نشیمنگاه استفاده می کنند.

کوسن با لبه پارچه ای

کوسن‌های لبه پارچه ای زیر مجموعه کوسن فانتزی و منگوله دار محسوب می شود. از آنها روی تختخواب، مبلمان راحتی بیشتر استفاده می شود. دور تا دور این کوسنها و لبه آنها پارچه دوزی یا نوار دوزی می شود.

کوسن گره ای

کوسن‌های گره ای، یک طرح جدید و نوین برای کوسن است که شباهت چندانی به کوسن‌های معمولی ندارند. از این بالشتک ها به عنوان یک کوسن فانتزی و اکسسوری دکوری استفاده می کنند.

کوسن های پولکی

کوسن‌های پولک دوزی، کوسن‌های فانتزی هستند که روی سطح رویه آن در طرح های مختلف پولک دوزی شده است. این بالشتکها جنبه تزئینی دارند و برای مبلمان مدرن استفاده می شود.

کوسن ترکیه ای

کوسن ترکیه ای، ساختاری شبیه به کوسن با لبه پارچه ای دارد. با این تفاوت که لبه آن ریسمان دوزه شده است. این کوسنها نیز جزو کوسنهای فانتزی مطرح می شوند.

پشتی

کوسنهای پشتی، کوسنهایی مشابه مکعبی است که به عنوان پشتی و دکوراسیون های سنتی، کلاسیک و نوستالژی در بخشی از خانه می توانید داشته باشید.
کوسن‌های تخت

کوسن‌های تخت کوسن‌های با ضخامت کم و لمسی نرم هستند. از آنها به عنوان نشیمنگاه استفاده می‌شود. و معمولا روی زمین هم میگذارند. برای کسانی که تمایل به لم دادن، دارند بسیار عالیست. با توجه به ضخامت کمشان معمولا برای تکیه کردن مناسب نیستند.

از کوسنها در چه مکانی استفاده می شود.

با توجه به مدل، جنس پارچه، ابعاد کوسن، همچنین نرم بودن کوسن، از آن در جاهای مختلفی استفاده می شود. از جمله انواع مبلمان، کنار شومینه، صندلی های چوبی میز ناهار خوری.
کوسن ها

فضاهایی مقل آلاچیق های خانگی یا روف گاردن، صندلی ها و نیمکتهای چوبی آشپزخانه، فضاهای زیر پله ای و تختخوابها نیز نیاز به کوسن دارند.

داخل کوسن‌ها با چه چیزی پر می شود؟

درون کوسن‌ها مواد مختلفی پر می شود. این مواد، همانند اسکلت عمل کرده و بالشتک ها را فرم می دهند. الیاف داخل آنها می تواند از مواد طبیعی مثل پر یا پشم باشد. یا از الیاف مصنوعی و صنعتی از جمله فوم پر شود. جنس الیاف میزان نرمی و سفتی کوسن را مشخص می کند.
فوم

فوم ها اولین انتخاب برای پر کردن کوسن‌ها هستند. درجه سفتی کوسن به میزان فوم استفاده شده، تراکم آن و جنس فوم بستگی دارد. هر چه تراکم فوم بیشتر باشد، استحکام و طول عمر کوسن بیشتر است. کوسنهایی که با فوم پر می شوند، بهتر در قالب تعریف شده، فرم گرفته و می نشینند.

فوم پلی‌یورتان

فوم پلی‌یورتان یک فوم مقاوم و در عین حال انعطاف‌پذیر است. این فوم به شکل ورقه‌های نازک تولید می‌شود و با توجه به نوع ترکیب موادی که در ترکیب آن قرار گرفته، درجه سفتی آن متفاوت است. مقاومت و تراکم بالایی دارد و به هر شکلی برش می خورد.

پلی‌ استر

پلی ‌استر ماده‌ای نرم اما بادوام است و انعطاف پذیری خوبی نیز دارد. پلی استر نسبت به فوم مقاومت کمتری دارد. اما می تواند جانشین مقاومتری نسبت به کرک و پَر باشد.
الیاف پلی استر

فوم سویا

فوم سویا ترکیبی از سویا و پلی‌یورتان است. کوسن هایی که با فوم سویا تولید می شوند، راحت، محکم و بادوام است.

فوم لاتکس

لاتکس از درخت کائوچو به‌دست می‌آید. به خاطر خاصیت کائوچو، در برابر انواع قارچ و کپک مقاوم است. وزن بیشتری نسبت به سایر فوم ها دارد. از ترکیب این فوم با سایر فوم ها یا کرک، لمس نرمتری به کوسن می دهید. طول عمر آن بسیار بالاست. اما با توجه به خاصیت کائوچویی، تنوع کمتری در مدل کوسن دارد.

کرک و پر

کوسن هایی که با کرک و پر می شوند، نرم ترند. میتوانید آن را فشرده کرده و به آنها با خیال راحت تکیه دهید. اشکالشان این است که نسبت به نوع فوم دار زودتر حالت اولیه و پف خود از دست می دهند. برخی کوسن ها از ترکیب فوم، پر و کرک پُر می شوند. آنها در زمان بیشتری فرم و شکل خود را حفظ می کنند.

الیاف

این الیاف همانند پنبه لمس نرمی دارند. از باقی مانده فوم های خرد شده، پنبه و کرک به دست می آیند.
الیاف تیله ای

پنبه‌

پنبه جزو الیاف طبیعی است که برای پر کردن بالشتک‌ها از آن استفاده می‌شود. کوسن‌هایی که از پنبه پر می‌شوند لمس نرمی دارند. اما به مرور پنبه داخل آن گلوله می‌شود.

پارچه لایه رویی یا رویه کوسن چه جنسی باشد؟

پارچه های مختلفی برای رویه کوسن استفاده می شود. جنس این پارچه‌ها در فرم کوسن و دکوراسیون شما نیز اثرگذار است.

ابریشم

کوسن‌هایی که رویه آنها از جنس پارچه ابریشمی است، عموما به عنوان کوسن های تزئینی استفاده می شوند. اما این پارچه خیلی ظریف است و نیاز به مراقبت ویژه دارد.

فرش

رویه فرش، طرح جدیدی است که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است. ساده کارپت یکی از شرکت هایی است که کوسن‌هایی با رویه انواع فرش تولید و عرضه می کند. رویه شما می تواند تکه هایی از گلیم، گبه، و فرش دستباف باشد. 

پنبه و کتان

پارچه‌های نخی (پنبه) و کتان، بیشترین نقش را در تولید کوسن دارند. این پارچه‌ها، فراوانی خوبی دارند. از نظر قیمت به صرفه و اقتصادی هستند. به راحتی قابل شستشو میباشند. حساسیت پوستی ایجاد نمیکنند و مقاومت خوبی دارند. البته در برابر نور مستقیم آفتاب، به مرور رنگ خود را از دست می دهند.

پارچه پشمی

پارچه های پشمی یکی از پارزچه های پر طرفدار برای کوسن است. اما همانند پارچه ابریشمی نیاز به مراقبت دارند. پارچه های پشمی در برابر سایش و حرارت فرم و ظاهر اولیه خود را از دست می دهند.

کرباس

کرباس پارچه خوب و مناسبی برای تولید کوسن است. مقاومت خوبی نیز دارد. از این رو در مبلمانهای فضای آزاد، مثل بالکن و حیاط، بیشتر از کوسن هایی با رویه کرباس استفاده می شود. تنوع رنگ این پارچه بسیار بالاست.

چرم

چرم و پارچه های چرمی نیز جزو رویه هایی است که در تولید کوسن به خصوص برای مبلمان اداری و مبلمان چرم استفاده میشود. این کوسن‌ها جزو کوسن‌های اشرافی و گران محسوب می شوند. اما نیاز به مراقبت بالا دارند. در اثر مراقبت نادرست و استفاده نا صحیح خیلی زود چرم میترکد و پاره می شود.

ونیل

ونیل نیز پارچه ای براق و مشابه چرم است که به صورت صنعتی تولید می‌شود. این پارچه نیز همانند چرم نیاز به مراقبت دارد. در غیر این صورت پوسته میشود.

مخمل

پارچه مخمل یک پارچه اشرافی است. بالشت با رویه مخمل باعث می شود، هم کوسن‌هایی با سایه روشن جذاب داشته باشید و هم دکوراسیون اشرافی و سلطنتی برای شما به ارمغان خواهد آورد.
کوسن مخمل

پلی‌استر یا نایلون

پارچه های پلی استری یا نایلونی، از جنس پلاستیک هستند. در تولید کوسن به کرات استفاده می‌شوند. مقاومت خوبی دارند. رنگ بندی آنها متفاوت است. در برابر حرارت زیاد ممکن است ظاهر اولیه یا رنگشان تغییر کند.
هنگام خرید کوسن به این موارد توجه کنید:

ابعاد

به ابعاد کوسن خیلی توجه کنید. کوسن‌های خیلی بزرگ مناسب مبلمان کلاسیک یا سلطنتی نیستند. کوسن‌های مربعی بزرگ برای مبل های راحتی مناسبند. در غیر این صورت مجبور خواهید شد آنها را بردارید.

تناسب کوسن و سبک مبلمان

هر نوع کوسنی با هر سبک مبلمانی هم خوانی ندارد. به عنوان مثال، کوسن‌های ساتن گرد با مبلمان راحتی همخوانی ندارد.

کوسن‌های با طرح پارچه های سنتی، برای دکوراسیون مدرن اصلا مناسب نیست. بلکه برای دیزاین فضاهای سنتی و کلاسیک مناسبند. عدم همخوانی بین طرح بالشتک ها و محیط، قطعا سلیقه شما را زیر سوال خواهد برد.

پارچه کوسن

1- هنگام خرید کوسن به جنس پارچه توجه داشته باشید. مبلمان سلطنتی با کوسنهای پارچه نخی همخوانی ندارد.

2- همچنین به این نکته توجه کنید که کوسن‌ها در اثر استفاده مداوم ممکن است نیاز به شستشو داشته باشند. بهتر است کوسن‌ها را از جنس پارچه هایی انتخاب کنید که بتوان آنها را شست. پارچه های پنبه، پلی‌استر، ساتن و نایلون بسیار با دوامند و به‌راحتی می توان آنها را شست. کوسنهایی که روی صندلی‌های آشپزخانه قرار میگیرند، به خاطر همجواری با روغن، مواد غذایی و آب زودتر کثیف می‌شوند. در نتیجه نیاز به شستشوی بیشتری دارند. از این رو معمولاً از جنس کتان ضخیم و مقاوم در برابر شستشو با ماشین لباسشویی هستند انتخاب می‌شوند. اما کوسن‌های پذیرایی یا اتاق خواب چندان میتوانند از پارچه های لطیفتر انتخاب شوند.

کوسن آشپزخانه

3- چنانچه به جنس پارچه ای حساسیت دارید، (مثل پارچه ابریشمی یا پشمی) از خرید کوسنهایی با این جنس پارچه خودداری کنید.

مواد داخلی کوسن

جنس فوم یا محتویات داخلی کوسن ها خیلی مهم است. کوسن های مکعبی حتما باید با فوم پر شوند. پر و کرک برای این کوسن ها مناسب نیست و فرم مکعبی آن را حفظ نمی کند. ضمن اینکه این احتمال را در نظر بگیرید در صورت تماس احتمالی با مایعات و آب جذب آن، تغییر شکل ندهد یا بو نگیرد.

تعداد کوسن

تعداد کوسن را سبک مبلمان، اندازه مبل ها و سبک دکوراسیون شما مشخص می‌کند. باید هدفتان را از خرید کوسن بدانید. برای فضاهای رسمی مثل سالن پذیرایی با مبلمان کلاسیک، تعداد زیاد کوسن جایز نیست. زیرا این مبل‌ها عرض کمتری دارند. تعداد زیاد کوسن فضای مبل را اشغال می‌کند و کسی که بر روی مبل مینشیند، اصلا احساس راحتی ندارد. زود خسته شده و مجبور می شود کوسن را بردارد. اما بر روی مبل های راحتی جلو تلویزیون که تمایل به لم دادن زیاد است. تعداد بیشتر مانعی ندارد.

اگر علاقه خاصی به کوسن دارید، این رابدانید که کوسن ها هر چه کوچکتر باشند، دیزاین جذابتری به مبل می دهند.

سبک مبلمان

قطعا چند بالشتک گرد ساتن سلطنتی برای دیزاین مدرن امروزی مناسب نیست و سلیقه شما را زیر سوال می‌برد. همچنین کوسن‌های تخت بزرگ اصلا مناسب مبلمان کلاسیک نیست. بلکه معمولا برای لم دادن مناسبند.

رنگ کوسن

رنگ کوسن‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که به مبلمان شما جلوه می‌دهد. چنانچه رنگ مبل شما آبی باشد و کوسن با همان تم رنگی بر روی آن بگذارید، اصلا کوسن شما دیده نمیشود و هیچ جلوه‌ای هم نخواهد داشت. به عنوان مثال به عکس زیر نگاه کنید. کدام بالشتک را اول میبینید؟ بالشتک‌های هم رنگ، حجم مبل شما را افزایش می دهد و مبل 

رنگ کوسن

1- اگر به دنبال ست کردن بر اساس رنگ هستید، معمولا کوسن‌ها باید چند درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ زمینه مبل باشند.

کوسن

2- یکی دیگر از روش‌های دیزاین مبلمان، استفاده از کوسن با رنگ مکمل است. مثلا بر روی مبل استخوانی خیلی روشن، از کوسن‌هایی با رنگ سبز، زرد، آبی یا قرمز استفاده می‌شود. یا بر روی مبلمان زرد، از کوسن بنفش استفاده کنید. این ترکیب بندی، جلوه کوسن و دیزاین مبلمان را بیشتر نمایش می دهد.

ترکیب رنگ کوسن

3- در مبلمان با رنگ خنثی، از کوسنهایی با رنگهای شادتر مثل قرمز، آبی و زرد استفاده کنید.

چیدن کوسن ها باید به چه صورتی باشد؟

چیدن کوسن‌ها بر روی مبل قدم نهاییست؛ اگر دنبال سبک کلاسیک هستید، چیدن کوسن‌ها بصورت قرینه در هر طرف مبل بهترین گزینه است، اما اگر به دنبال سبک های به روز‌تری هستید، در حقیقت دستتان برای ترکیب کوسن‌ها باز است؛ مثلا استفاده از یک کوسن خیلی بزرگ بر روی مبل دو نفره بسیار خوب به نظر می‌آید، یا می توانید مبلتان را با تعداد متنابهی از کوسن‌ها با سایزهای مختلف بصورت پراکنده پر کنید.

اندازه مناسب کوسن در چیدمان چقدر است؟

بهتر است کوسن را در اندازه های مختلف در چیدمان خود ترکیب کنید، چه برای اتاق نشیمن و چه برای اتاق خواب. به طور مثال، برای یک مبل بزرگ، از اندازه ۶۰ سانتی متر مربع برای کوسن های پشتی و از اندازه ۵۵ سانتی متری برای کوسن های جلویی استفاده نمایید.

اصول انتخاب کوسن برای مبل

انتخاب کوسن برای مبل، بیش از آن که سلیقه‌ای باشد، نیازمند رعایت نکاتی از منظر زیبایی شناسی است. در واقع برای برقرار کردن تعادل بصری در هر زمینه‌ای، باید به رعایت مجموعه‌ای از نکات، شامل رنگ شناسی، ترکیب مناسب بافت‌های مختلف در کنار هم، انتخاب طرح و سبک مناسب و … توجه کرد. در هنگام انتخاب کوسن نیز هرچند در نگاه اول، امر ساده و پیش پا افتاده ای به نظر بیاید، باید به این قواعد توجه کرد

انتخاب کوسن با کیفیت

کوسن به صورت مداوم در تماس با بدن اعضای خانواده هست. گاهی ممکن است آن را بغل کنید؛ گاهی ممکن است آن را زیر سر بگذارید؛ گاهی نیز به آن تکیه می‌دهید. به هرحال تماس کوسن با بدن افراد و تعریق، می‌تواند آن را به مرور زمان آلوده کند. پس هنگام انتخاب کوسن برای مبل، توجه کنید که پارچه قابل شستشو داشته باشد.

برای پر کردن داخل کوسن می‌توان از پر، پشم شیشه، الیاف پلی‌استر و یا فوم استفاده کرد. استفاده از پر برای کوسن این روزها چندان باب نیست و کوسن را نیز سنگین می‌کند. اما شاید به دلیل راحتی بی‌نظیری که ارائه می‌دهد، کماکان ترجیح خیلی از افراد باشد. پشم شیشه و پلی‌استر، در عین راحتی نسبی و خوبی که دارند، سبک هم هستند و برای پر کردن کوسن گزینه مطلوبی به شمار می‌آیند.

استفاده از فوم نیز نرمی و راحتی زیادی به همراه دارد؛ اما باید توجه کنید عمر فوم در قیاس با سایر متریال‌های پر کننده کوسن پایین است و به سرعت آسیب می‌بیند و دفرمه می‌شود. بالاخص در مجاورت با رطوبت و خیسی به سرعت تغییر شکل می‌دهد.اندازه کوسن مبل.

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه

وقتی شما واسطه را حذف کنید و مستقیم از تولیدی خرید کنید سود واسطه ها و نمایشگاه دار از محصول حذف میشود و این خرید یعنی خرید یک محصول با کیفیت با قیمت ارزان.
شما دوستان میتوانید تمامی محصولات تولیدی مبل لوکس را بدون واسطه مستقیم از درب کارخانه به قیمت تولیدی خرید کنید و سود واسطه ها و سود فروشگاه مبل را پس انداز کنید. در اینصورت شما ارزان خریده اید.

تلفن مشاوره و ثبت سفارش ۰۹۳۹۴۳۲۵۵۰۰ اقای علوی. ادرس سایت www.moblelux.ir

خرید مستقیم مبل از تولیدی بدون واسطه خرید کنید سود واسطه و سود نمایشگاه دار را پس انداز کنید

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه.

بازسازی و تعمیر انواع مبلمان ایرانی و خارجی تعمیرات مبل در اصفهان.

,مبل جنسی, مبل زناشویی, مبل لاولی بد, مبل زناشویی در اصفهان,

برچسب ها : ، اندازه کوسن مبل، مدل کوسن مبل جدید, اندازه کوسن مبل سلطنتی, تعداد کوسن برای مبل هفت نفره, الگوی کوسن, ابعاد کوسن مستطیل, ابعاد کوسن تخت خواب, ابعاد کوسن پاپیونی, کوسن برای مبل تک نفره, مدل کوسن مبل چستر,