مبل خوب چه ویژگی های دارد؟ نکات مهمی که قبل از خرید مبل باید بدانیم! تشخیص مبل خوب از بد.

قبل از اینکه با ویژگی های یک مبل خوب آشنا شویم به جزئیات با اهمیت و تاثیر گذار در زمان خرید مبل می پردازیم. خرید مبل راحتی مناسب در درجه اول به متراژ منزل یا فضایی که در اختیار شما است بستگی دارد. چنانچه ابعاد و سایز مبل راحتی با اندازه ی خانه شما هماهنگی نداشته باشد حتما با مشکل روبرو خواهید شد. در مرحله بعد به وزن مبل دقت کنید، اگر هر سال نیاز به جابه جایی ندارید، می توانید مبل راحتی سنگین تری را خریداری نمایید. مبل های راحتی علاوه بر قیمت مناسب تنوع بالایی هم در رنگ و طرح دارند که با هر سلیقه ای سازگاری است. در نهایت میزان بودجه ای هم که قصد دارید برای خرید مبل راحتی هزینه کنید در نظر بگیرید.

مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد

یک مبل خوب مبلمانی است که در هنگام نشستن، پاها و کمر در یک زاویه مناسب قرار می گیرند. همچنین طراحی مناسب تکیه گاه در کلاف مبلمان باعث می شود تا کمر در یک موقعیت راحت نگه داشته شود و گودی کمر را پوشش دهد. ارتفاع پشتی یک مبل خوب نیز باید بگونه‌ای باشد که قسمت هایی از گردن و شانه‌ها را محافظت کند.

مبل خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

یک مبل خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ چگونه مبل خوب را بشناسیم ؟ خوب بودن یا نبودن یک مبل به کاربرد مبل برای افراد مختلف ، سبک دکوراسیون منزل و … وابسته است .ویژگی هایی که برای یک مبل استیل نکته مثبتی محسوب می شود ممکن است در مبل های راحتی کاربرد نداشته باشد به همین منظور قبل از انتخاب مبلمان باید با ویژگی های مبل خوب بر حسب نیازمان آشنا شویم تا بهترین انتخاب را انجام بدهیم.

مبل خوب چه ویژگی های دارد؟

انتخاب مبل متناسب با سبک خانه

هدف شما از خرید یک مبل چیست؟ مشخصات یک مبل خوب چیست ؟ مبل را برای کدام قسمت خانه انتخاب کرده اید؟ یکی از مهم ترین فاکتورهای ویژگی مبل خوب کاربری آن است . مبل انتخابی شما باید برحسب نوع نیاز شما و سبک خانه تان انتخاب شود. برای مثال استفاده از مبلمان راحتی در اتاق پذیرایی انتخاب مناسبی نخواهد بود ، در قسمت تی وی روم (Tv Room) یا اتاق نشیمن که مدت زمان استراحت بیشتری را در آن می گذرانید باید از انواع مبل های راحتی مانند چستر، ال و…استفاده کنید، زیرا مبل های استیل و سلطنتی مناسب استفاده و نشستن های طولانی مدت نیستند.

استحکام و ارگونومی از ویژگی های مبل خوب

مبل خوب چه مشخصاتی دارد؟ استحکام اسکلت مبلمان یکی از خصوصیات مبل خوب است، متریال استفاده شده در بدنه مبلمان باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد زیرا بخش های دیگر مبل، مانند پارچه یا فوم را در صورت نیاز می توان به راحتی تعویض کرد اما اسکلت و بدنه مبلمان را نمیشود. اما مسئله مهم این است که چگونه مبل خوب را بشناسیم؟

پایه های مبلمان باید با پیج یا اهرمی دیگه به مبل متصل شده باشد و صرفا با چسب نچسبیده باشد.
طراحی و ارگونومی مبلمان باید به گونه ای باشد که بدن شخص در راحت ترین حالت خود قرار بگیرد و آسیبی به ستون فقرات آن نرسد.
از طرفی وزن مبلمان باید به گونه ای باشد که در صورت نیاز بتوان آن را جا به جا کرد.
پشتی و عمق مبلمان ها باید متناسب با یکدیگر باشند تا در صورت استفاده به درستی بتوانند فرم بدن را پشتیبانی کنند.
عمق کف مبلمان انتخابی باید برحسب متوسط قد افراد خانواده باشد تا پاها به درستی بر روی زمین قرار بگیرند.

انتخاب رنگ پارچه مبلمان

یکی از مهمترین ویژگی های مبل خوب رنگ آن است . پس مهم است که در هنگام خرید مبل به این ویژگی ها دقت کنید.
برای انتخاب رنگ مناسب باید به مواردی چون رنگ چوب، بدنه، نوع و رنگ کفپوش ها، سبک و استایل خانه و…توجه کرد.
برای مبل های راحتی بهتر است از رنگ های شاد و چندرنگی استفاده کنیم تا جانی دوباره به فضا ببخشید.
برای مبلمان های استیل و کلاسیک با توجه به نوع و استایل مبلمان و فضا باید از رنگ های شکیل و سنگین تری استفاده کنید تا هم خوانی بین مبلمان و محیط اطرافش برقرار شود.
امروزه انتخاب مبلمان های تک رنگ مخاطبان کمتری را دنبال می کند با این وجود اگر علاقه مند به انتخاب های تک رنگ هستید بهتر است رنگ انتخابی شما رنگی روشن باشد.

انتخاب متریال مناسب

انتخاب متریال مناسب یکی از عوامل موثر در انتخاب و ویژگی های مبل خوب است که به زیر مجموعه تقسیم می شوند، پارچه و فوم انتخابی از عنصر های تعیین کننده طول عمر و میزان راحتی مبلمان به شمار می آیند.

انتخاب جنس پارچه

مهم ترین مشخصات یک مبل خوب جنس پارچه آن است . نوع مبلمان و کاربرد آن اولین مرحله برای انتخاب جنس پارچه مناسب است، برای مثال جنس مبل های راحتی باید از دوام و کیفیت بیشتری برخوردار باشد زیرا مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند.

ابعاد مناسب برای انواع مبل راحتی

وقتی که می خواهید برای منزل خود مبلمان تهیه کنید توجه کنید که بیشترین افرادی که قرار است از آن مبلمان استفاده کنند چه ویژگی های فیزیکی دارند و همچنین به کاربری محیط هم توجه کنید. وقتی که صحبت از ویژگی‌های فیزیکی می کنیم منظورمان این است که اگر در خانواده ای که قد تمامی افراد خیلی بلند باشد یا خیلی کوتاه باشد ممکن است برای استفاده از مبلمان اگر متناسب با فیزیک شان نباشد دچار مشکل شوند و هدف اصلی خرید مبل که راحتی است برآورده نشود. مبل خوب چه ویژگی های دارد؟.

چگونه مبل خوب را بشناسیم؟

تا اینجا در رابطه با ویژگی های مبل خوب اطلاعاتی ارائه دادیم . در ادامه میتوانید با نحوه خرید مبل خوب آشنا شوید.

در هنگام خرید قسمت زیرین مبل را مورد بررسی قرار دهید تا از نو بودن مبلمان مطمئن شوید.
از فروشگاه و برند های قابل اطمینان خرید کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات پشتیبانی و گارانتی بهره مند شوید.
رنگ بدنه چوب مبلمان را متناسب با فضا و سبک محیط انتخاب کنید.
تعداد و سایز مبلمان باید متناسب با تعداد افراد خانه و میزان رفت و آمد انتخاب شود.
رنگ فرش و پرده ها از مواردی هستند که باید هم خوانی و تناسب با رنگ و سبک مبلمان داشته باشند.
رنگ های روشن به ویژه در صورت استفاده مداوم دچار چرک مردگی می شوند و ظاهر اولیه خود را از دست می دهند به همین دلیل در هنگام انتخاب به رنگ و جنس پارچه باید توجه ویژه ای شود.

به فوم مبل خوب دقت کنید

یکی از نکات مهم در خرید مبلمان فوم و اسفنج مبل است. معمولا تشک‌های دبل یکی از مناسب‌ترین نوع تشکی است که در ساخت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه به راحتی قابل شست‌و‌شو هستند. نکته دیگری که در فوم مبل باید دقت کنید این است که فوم‌ها از نوع سرد باشند یا اگر به جای فوم در ساخت مبل از اسفنج استفاده شده، اسفنج‌ها ۳۰ کیلویی باشند. بد نیست بدانید نوعی از فوم به نام فوم گرم در بازار به‌کار می‌رود که به ۳ ماه نکشیده قابلیت خود را از دست داده و در اصطلاح می‌خوابد.

اما از کجا بفهمیم فوم استفاده شده در مبل سرد است یا گرم؟ یکی از راه‌های ساده این است که بعد از فشار وارد کردن به فوم سرد، فوم خیلی زود به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، اما فوم گرم بعد از تحمل فشار با کمی تأخیر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد. اگر هم از مبلی خوشتان آمده که در آن از اسفنج استفاده شده حتما دقت کنید که اسفنج ۳۰ یا ۳۵ کیلویی باشد. این نوع اسفنج‌ها سفت و قابل شست‌و‌شو هستند و با گذشت چند‌ماه از خرید مبل شکل و شمایل خود را از دست نمی‌دهند.

نوع چوب در ساخت مبل

اصلی ترین و مهمترین بخش در متریال ساخت مبل، چوب است. در بیشتر مبلمان اسکلت و بدنه اصلی از چوب ساخته می‌شود. از این رو نوع چوب کیفیت و استحکام مبل را تضمین می‌کند. در ساخت مبلمان خوب حتماً جنس و نوع چوب به کار رفته با کیفیت است. هزینه و قیمت مبل با کیفیت به دلیل استفاده از متریال خوب و گران بالا می‌باشد. البته در مقابل مبلی که خریداری می‌کنید دارای کیفیت عالی و ماندگاری بالایی است.

در ساخت مبلمان با کیفیت از چوب‌های راش یا گردو استفاده می‌شود. به دلیل مرغوبیت نوع و جنس چوب راش و گردو برای ساخت انواع مبلمان سلطنتی و استیل و کلاسیک کاربرد دارد. آسیب و فرسودگی چوب راش و گردو به دلیل کیفیت بالا وجود ندارد و همین موضوع سبب طول عمر بالا و کیفیت فوق العاده آن شده است.

البته لازم به ذکر است در برخی موارد اسکلت مبلمان مدرن یا راحتی از فلز ساخته می‌شود که نوع فلز به کار رفته در این مبلمان، کیفیت آن را مشخص می‌کند. نوع کاربرد فلز در مبلمان متفاوت است.

بنابراین در تشخیص مبل خوب از مبل بد باید به نوع چوب به کار رفته در ساختمان مبل توجه داشته باشید. حتماً کیفیت و ماندگاری مبل را در هنگام خرید آن مبنا قرار دهید.

ویژگی اسکلت مبل خوب و مبل بد

حتماً در زمان ساخت مبل بعد از ساخت اسکلت به محل کارگاه مراجعه نمایید و ظاهر اسکلت را مشاهده کنید. با مشاهده اسکلت می‌توانید از کیفیت و متریال ساخت مبل اطمینان حاصل کنید. اگر هم می‌خواهید مبل آماده خریداری کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از برندها و فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید.

اسکلت مبلمان باید یک نواخت و محکم باشد حتماً دقت داشته باشید از چسب‌های قوی در اتصال مبل استفاده شده باشد. اگر مبل از تکه‌های مختلف ساخته شده باشد بعد از مدتی شروع به لق زدن و صدا دادن می‌کند که دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. حتماً توجه نمایید که اسکلت مبل یک دست باشد تا استحکام لازم را داشته باشد.

روی کوبی مبلمان

رویه کوبی مبل یکی از اصلی ترین بخش مبل است که اگر از متریال خوب و با کیفیت ساخته شده باشد ظاهر مبل شما همیشه زیبا و مستحکم است. در بازار مبل اسفنج و فوم ها در دو نوع با کیفیت و بی کیفیت موجود می‌باشد. در تشخیص مبل خوب از مبل بد باید به جنس استفاده شده در روی کوبی دقت کنید. زیرا استفاده از روی کوبی بی کیفیت بعد از مدتی باعث ظاهر بدی در مبل می‌شود و بعد از کمی استفاده کم حجم خواهد شد.

خیاطی مبلمان

خیاطی مبل بسیار مهم است برش کاری پارچه باید با دقت انجام شود دوخت روکش مبل با اصولی و تمیز دوخته شود رودوخت ها صاف و دقیق باشد. مبل خوب چه ویژگی های دارد؟.

مبل راحتی خوب با قیمت مناسب از کجا بخریم؟

در تولیدی مبل لوکس اصفهان، امکان خرید انواع مبل راحتی در ابعاد و سایز دلخواه برای شما عزیزان فراهم شده است. تمام محصولات در تولیدی و فروشگاه مبل لوکس با بهترین کیفیت ممکن تولید شده اند و دارای گارانتی دو ساله هستند. شما میتوانید با مراجعه به تولیدی تمامی محصولات مبل لوکس را مستقیم از تولیدی بدون واسطه تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما به نشانی https://moblelux.ir مراجعه کنید.

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه

وقتی شما واسطه را حذف کنید و مستقیم از تولیدی خرید کنید سود واسطه ها و نمایشگاه دار از محصول حذف میشود و این خرید یعنی خرید یک محصول با کیفیت با قیمت ارزان.
شما دوستان میتوانید تمامی محصولات تولیدی مبل لوکس را بدون واسطه مستقیم از درب کارخانه به قیمت تولیدی خرید کنید و سود واسطه ها و سود فروشگاه مبل را پس انداز کنید. در اینصورت شما ارزان خریده اید.

تلفن مشاوره و ثبت سفارش ۰۹۳۹۴۳۲۵۵۰۰ اقای علوی. ادرس سایت www.moblelux.ir

خرید مستقیم مبل از تولیدی بدون واسطه خرید کنید سود واسطه و سود نمایشگاه دار را پس انداز کنید

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه.

بازسازی و تعمیر انواع مبلمان ایرانی و خارجی تعمیرات مبل در اصفهان.

,مبل جنسی, مبل زناشویی, مبل لاولی بد, مبل زناشویی در اصفهان,

خرید مبل مستقیم از تولیدی

تعمیرات تخصصی مبلمان

مبل زناشویی لاولی بد

خرید پاف مبلی از تولیدی