روش نگهداری از مبل, گرانی واژه‌ای است که این‌روزها ورد زبان تمامی ایرانی‌ها شده است. افزایش قیمت مسکن به‌ویژه در شهرهای بزرگ، روزبه‌روز خانه‌ها هم کوچک‌تر می‌شوند و همین موضوع خرید مبلمان کلاسیک یا سلطنتی را به حداقل رسانده است. به همین دلیل اکثراً ترجیح می‌دهند به‌جای مبل سلطنتی، مبل اسپرت خریداری کنند. ناگفته نماند که خرید مبل اسپرت هم این روزها گران تمام می‌شود. راه‌های زیادی برای نگهداری از مبل اسپرت وجود دارد. اگر جزئیات بیشتری می‌خواهید فقط کافی است برای خواندن ادامه مطلب تنها چند دقیقه وقت بگذارید:

روش ها و نکات نگهداری از مبل

مبلمان یکی از وسایل کاربردی و در عین‌حال تزئینی هر خانه‌ای است که بر زیبایی دکوراسیون می‌افزاید از این ‌رو باید در نگهداری از مبلمان توجه و دقت لازم داشته باشیم تا محیط زشت به نظر نرسد. نگهداری از مبلمان به‌صورت صحیح بر طول عمر آن‌ها می‌افزاید و در صورت نگهداری درست نیازی به تعمیر و تعویض مبلمان نخواهد بود. نحوه نگهداری از مبلمان برحسب مدل و جنس آن‌ها متفاوت است اما اصول اولیه‌ای وجود دارد که باید در نگهداری از تمامی انواع مبلمان به آن توجه داشت در این مطلب قصد داریم شمارا با ۱۰ نکته نگهداری از مبلمان آشنا نماییم.

نکات مهم در نگهداری از مبلمان

مبلمان دارای انواع مختلفی هستند و برای محیط‌های گوناگونی نظیر خانه، اداره، باغ، رستوران و… مورد استفاده قرار می‌گیرند اما اگر نگهداری از مبلمان به‌درستی صورت نگیرد شما مجبور خواهید شد هرسال آن‌ها را تعویض نمایید. در حالیکه در صورت نگهداری درست از جلا و زیبایی آن‌ها کاسته نخواهد شد و می‌توانند چندین سال مورداستفاده قرار گیرند. نگهداری از مبلمان برحسب مدل‌های آن‌ها متفاوت است اما اصولی وجود دارد که در صورت رعایت آن، هر نوع مبلمانی دور از آسیب خواهد ماند.

مهم‌ترین نکات نگهداری از مبلمان عبارت‌اند از:

نگهداری از مبل

گردگیری مداوم

اولین نکته در نگهداری از مبلمان این است که آن‌ها را به‌طور مرتب گردگیری نمایید. تفاوتی ندارد که جنس مبلمان شما چیست. گردوخاک باعث آسیب به بافت پارچه مبل و تغییر رنگ آن خواهد شد. بنابراین بهتر است هفته‌ای یک‌بار مبلمان خود را گردگیری نمایید و بهترین روش گردگیری استفاده از جاروبرقی است. یا می‌توانید از دستمال‌های خشک استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از دستمال مرطوب برای گردگیری باعث ایجاد لک در مبلمان می‌شود و در مواردی که جنس چوب مبل شما از مواد مرغوب نباشد رطوبت باعث پوسیدگی چوب خواهد شد.

مکان قرارگیری مبلمان

نکته دیگر که در نگهداری از مبلمان باید به آن توجه داشت مکان قرارگیری مبلمان است، جنس مبلمان شما از هر نوعی باشد نباید آن را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید؛ بنابراین اگر خانه شما نورگیر است مبلمان را کنار پنجره قرار ندهید چراکه نور خورشید باعث تغییر رنگ پارچه خواهد شد. همچنین نباید مبلمان را در مجاورت وسایل گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ و رادیاتور قرار دهید. گرما باعث خشک شدن چوب مبل و در نهایت ترک و شکستگی چوب خواهد شد. همچنین سرمای زیاد نیز به بافت چوب آسیب می‌رساند. بنابراین باید مبلمان خود را در مکانی قرار دهید که در فصل گرما و سرما از سردی و گرمی زیاد دور باشد و در نگهداری از مبلمان چرمی بیشتر به این نکته توجه داشته باشید چراکه پارچه چرم حساس‌تر است و با سرما و گرما دچار ترک می‌شود.

نحوه شستشوی مبلمان

نکته دیگر که در نگهداری از مبلمان باید به آن توجه داشته باشید نحوه شستشوی آن است، معمولاً بر روی مبلمان برچسبی وجود دارد که در آن مشخص‌ شده است برای شستشوی مبلمان خود از چه موادی استفاده کنید. بنابراین در صورت لک و کثیف شدن مبلمان از مواد شوینده سازگار با پارچه مبل خود استفاده نمایید و سعی کنید از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید. این مواد باعث آسیب به بافت پارچه و تغییر رنگ آن خواهد شد. برای نگهداری از مبلمان به‌طور صحیح و پاک کردن لک مبلمان از آب و صابون و یا محلول‌های خانگی آب و الکل و سرکه و الکل استفاده نمایید. همچنین سعی کنید پارچه و کوسن مبلمان خود را با دست شستشو دهید. استفاده از ماشین لباسشویی باعث تغییر شکل کوسن‌ها و در مواردی تغییر رنگ خواهد شد.
همچنین در نگهداری از مبلمان به این نکته توجه نمایید که اگر مبل خود را به‌طور کامل شسته‌اید آن را در مقابل آفتاب قرار دهید تا چوب آن کاملاً خشک شود چراکه رطوبت و آب باعث پوسیدگی و فرسایش چوب مبل و در مواردی کپک لایه‌های داخل آن خواهد شد؛ بنابراین پس از شستشو آن را در مقابل آفتاب قرار دهید تا کاملاً خشک شود.

نحوه جابه‌جایی

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری از مبلمان نحوه جابه‌جایی مبلمان است. بسیاری از افراد هنگام اثاث‌کشی و یا جارو کردن زیر مبل برای جابه‌جایی میز و صندلی را بر روی زمین می‌کشند. این کار باعث ضربه به پایه مبل خواهد شد و ممکن است پایه لق شده و یا بشکند بنابراین هنگام جابه‌جایی مبلمان را بلند کنید.

استفاده از وسایل براق‌کننده

در نگهداری از مبلمان روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها از کم شدن جلای مبلمان جلوگیری کرد مثلاً اسپری‌ها و واکس‌های براق‌کننده چوب مبل و یا چرم وجود دارد که باعث جلا و حفظ رنگ مبلمان می‌شود البته استفاده مداوم از آن‌ها نیز باعث آسیب به مبلمان می‌شود بنابراین ۶ ماه یک‌بار یا سالی یک‌بار از این جلا دهنده‌ها استفاده نمایید.

استفاده از کاور

بسیاری از افراد برای نگهداری از مبلمان از کاور استفاده می‌کنند استفاده از این کاورها جهت جلوگیری از نشستن گردوخاک بر روی مبلمان کار درستی است اما اگر کاور به‌درستی انتخاب نشود ممکن است به مبلمان شما آسیب وارد شود مثلاً استفاده از کاورهای پلاستیکی باعث سایش مبلمان می‌شود بنابراین باید کاوری استاندارد و مناسب انتخاب کنید.

عدم استفاده از وسایل سنگین بر روی مبلمان

نکته دیگر در نگهداری از مبلمان این است که نباید به‌هیچ‌وجه وسایل نوک‌تیز و سنگین را روی مبلمان قرار دهید این وسایل باعث پارگی و شکستگی مبلمان می‌شود همچنین برای گردگیری و شستشوی مبلمان از وسایل نوک‌تیز، برس و دستمال‌های زبر استفاده نکنید این وسایل باعث خراش مبلمان می‌شوند.
– قرار دادن مبلمان بر سطح هموار: یکی دیگر از نکاتی که در نگهداری از مبلمان باید به آن توجه داشت این است که مبلمان باید در سطحی هموار قرار داده شود اگر تمامی پایه‌های مبلمان شما روی زمین نباشد هنگام نشستن سروصدا ایجاد می‌شود و ممکن است پایه آن لق شود.
– آخرین نکته در نگهداری از مبلمان این است که بر روی دسته‌های مبل ننشینید و از میز و مبل به‌عنوان چهارپایه استفاده نکنید.

اگر مبلمان شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر دارد ما به شما ۲۰ مبل را پیشنهاد می‌کنیم. جهت ثبت سفارش تعمیر به آدرس اینستاگرام و یا سایت ۲۰ مبل مراجعه نمایید و سفارش تعمیر خود را به‌صورت اینترنتی ثبت کنید و پس از مشاوره و تعیین هزینه توسط تعمیرکاران شرکت ۲۰ مبل در صورت رضایت می‌توانید از پیک ارسالی آن‌ها برای بردن مبل به کارگاه استفاده نمایید ۲۰ مبل درزمینهٔ تعمیر انواع مبلمان دارای سابقه و تجربه بالایی است و تعمیر مبل شمارا در کمترین زمان انجام می‌دهد. تمامی نیروهای این کارگاه آموزش‌دیده و باتجربه هستند و کار تعمیر را با بهترین متدهای روز دنیا انجام می‌دهند.

حیوانات خانگی

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری از مبل اسپرت این است که اگر در خانه حیوان خانگی دارید، از همان ابتدا به آنان بیاموزید که روی مبلمان شما نروند. اگر برای حیوان خانگی خوپ، در گوشه‌ای از خانه‌تان مکان نرمی آماده کنید، آنان خیلی سراغ مبل و صندلی‌های شما نمی‌آیند. حیوانات هم مانند خود شما،‌ نشستن و لم‌دادن روی یک مبل گرم‌ونرم را به زمین‌های سرد و سخت ترجیح می‌دهند.
اما این نکته را هم به‌یاد داشته باشید، داشتن حیوانات خانگی، یعنی نخریدن مبلمان ابریشمی و مخمل! چرا که حیوانات خانگی به‌ویژه سگ و گربه دشمن این دست از مبلمان هستند.

اما اگر قبلا مبل گران‌بهایی خریداری کرده‌اید، بهتر است از روکش‌های ضدخش و قابل‌تعویض استفاده کنید و یا آنان را با پارچه و ملحفه کاور کنید. استفاده از غلتک‌های پرزگیر در چنین شرایطی از واجبات است.

نگهداری از مبلمان چرم

نحوه صحیح نشستن روی مبلمان برای سلامتی و ستون فقرات افراد و همچنین جلوگیری از خراب شدن مبل بسیار حائز اهمیت است. بازی کودکان و یا پریدن بر روی مبل منجر به شکسته شدن آن می شود.
پس از دانستن یک سری نکات کلی حالا بهتر است که به طور دقیق تر نگاهی به ترفندهای نگهداری از مبل چرمی بیندازیم. این مدل یکی از پرطرفدارترین مبلمان در بازار بوده که ظاهری لوکس به خانه و یا محل کار می بخشد. اما به مروز زمان این نوع زیبایی خود را از دست می دهند. با رعایت اصول نگهداری از مبلمان می توان تا حدودی از خراب شدن آن ها طی مدت طولانی جلوگیری کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا با روش های افزایش طول عمر مبل چرمی و را ههای جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم آشنا شوید.
1. گردگیری مبلمان یکی از اصول کلی نگهداری از مبلمان است که باید پارچه خشک انجام شود اما در صورت پاک نشدن لکه می توان از پارچه کمی نم دار استفاده کرد. از تماس مستقیم آب با مبل چرمی خودداری کرده زیرا باعث آسیب جدی به آن می شود.
2. از تمیز کردن گرد و غبار زیر کوسن ها و درزهای مبل غافل نشوید اما حتما این کار را با برس نرم جاروبرقی انجام دهید.
3. درصورت ریختن ماده ای بر روی مبل چرمی حدالامکان از پاک کردن لکه با دستمال نم دار اجتناب کنید و تنها پارچه خشک را بر روی لکه قرار داده و بگذارید مایع را جذب کنید. توجه داشته باشید که به منظور جلوگیری از پخش شدن لکه، پارچه را بر روی مبل نکشید. برای لکه گیری مبل می توان از صابون به مقدار خیلی کم و آب گرم استفاده کرد اگرچه استفاده زیاد منجر به ترک خوردن چرم می شود و برای لکه های عمیق حتما از متخصص و یا راهنمای مبل کمک بگیرید.
4.تهویه مطبوع مناسب در حفظ نرمی و انعطاف مبل چرمی نقش مهمی دارد زیرا گرمای زیاد باعث ترک خوردگی پارچه مبل می شود. یکی از راه های جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم قرار ندادن آن در کنار شوفاز و یا وسیله گرمایشی است.
5. برای براق شدن و درخشش بیشتر و جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم حتما از اسپری مخصوص مبل چرمی بهره ببرید.برای این کار ابتدا گرد و غبار مبل را پا کرده و سپس براق کننده را بر روی پارچه اسپری کرده و سپس به مبل بزنید.
6. پر کردن کوسن هایی که دچار فرورفتگی شده اند، اهمیت زیادی در زیبایی مبل چرمی دارد و نباید از آن غافل شد.

7. استفاده صحیح از مبلمان و انتخاب شوینده مناسب با طول عمر آن رابطه مستقیم دارد . هیچ گاه از تمیزکننده‌های قوی مانند آمونیاک برای تمیز کردن مبل چرم استفاده نکنید.
8.بهتر است از واکس مبل چرم مصنوعی و واکس مخصوص مبل چرم استفاده کنید.

نگهداری از مبلمان پارچه ای

1. مبلمان پارچه ای انواع مختلفی دارد و به همین دلیل در لیست پرطرفدارترین مبلمان موجود در بازار ایران قرار می گیرد. با توجه به نوع پارچه باید شوینده مناسب را انتخاب کرد. پیش از خرید در مورد جنس پارچه و روکش حتما از فروشنده سوال بپرسید.
2. استفاده از بخار شور با بخار زیاد و رطوبت آن باعث شود تا مبل تغییر ظاهر دهد. به همین دلیل در هنگام شستشو دقت کافی را داشته باشید.
3.برای از بین بردن بوی بد پارچه مبل می توان جوش شیرین بر روی آن بپاشید و شب تا صبح صبر کرده و سپس با جاروبرقی تمیز کنید.
4.پارچه های مخملی نیز از حساسیت بالایی برخوردار بوده و بهتر است در بازه های زمانی کوتاه به کمک پارچه نرم تمیز شود. پارچه های مخملی نیز انواع مختلفی دارد که نوع کتان و پلی استر نسبت به ریون و ابریشم مقاومت بیشتری دارد و برای تمیز کردن ریون و ابریشم بهتر است که از متخصصین این حوزه کمک گرفت.

نگهداری از مبلمان چوبی

نگهداری از مبلمان چوبی و در واقع میز جلو مبلی و دسته های به اندازه پارچه اهمیت دارد و با مطالعه زیر با استفاده صحیح از مبلمان چوبی آشنا خواهید شد.
1.انبساط و انقباض باعث ترک خوردن چوب می شود و به همین دلیل حتما به دمای محیط توجه داشته باشید.
2. در صورت از بین رفتن روکش چوب از مرطوب کردن آن بپرهیزید زیرا باعث باد کردن چوب می شود.
3.از گذاشتن لوازم داغ نظیر ظرف غذای داغ بر روی میز جلو مبلی چوبی پرهیز کنید چون ایجاد لک نموده و ممکن است رنگ روی کار را آب کند.
4.از گذاشتن وسایل خیس بر روی صندلی و مبل چوبی خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه های سفید می شود.
5. برای ماندگاری رنگ بر روی لوازم چوبی تان هر چند وقت یک بار بر روی آنها واکس بمالید.
6.وجود خرده چوب در زیر مبلمان به معنای حمله موریانه است. در صورت امکان محصولی که موریانه به آن حمله ور شده است تعویض کنید چون به وسایل چوبی دیگر شما صدمه خواهد زد.

نگهداری از قسمت‌های چوبی

هرچقدر برای تمیزکردن قسمت‌های پارچه‌ای مبلمان دست شما باز است و می‌توانید تقریبا از تمامی شوینده‌های موجود در بازار استفاده کنید، برای تمیزکردن قسمت‌های چوبی مبل اسپرت خود با محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو هستید.

برای نظافت قسمت‌های چوبی مبل به هیچ‌وجه از شوینده‌های قوی استفاده نکنید.
این نکته را نیز درنظر داشته باشید که قسمت‌های چوبی، مثل پایه‌ها و دسته‌ها مانند دیگر قسمت‌های مبلمان احتیاج به نظافت مکرر ندارند.
بعد از تمیزکردن این قسمت‌ها با پارچه‌ای نمناک، کافی است برای براق‌شدن چوب، از پارافین‌های مخصوص در بازار استفاده کنید.

برای این‌کار مقدار کمی پارافین را روی پنبه ریخته و سطح چوب را آغشته به پارافین کنید. دقت کنید که پارافین با پارچه مبل شما تماسی نداشته باشد چرا که لکه‌های به‌وجود آمده از پارافین به‌سختی پاک می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است قبل از شروع کار، پارچه‌ای روی قسمت‌های اصلی مبل خود بیاندازید.

تعمیرات مبل

مراقبت و نگهداری از مبل روش های به خصوصی دارد. تعمیر مبل بسیار بهتر از تعویض آن می باشد. در ادامه به روش های مختلف برای تعمیر مبل می پردازیم:
پس از آن که به این نتیجه رسیدید که آیا مبلمان شما ارزش تعمیر را دارند، حتما به چوب مبل هایتان دقت نمایید. اگر آسیب دیدگی چوب هایتان سطحی و کم باشد شما به راحتی می توانید قسمت های آسیب دیده چوب را تعمیر نمایید. ولی اگر قسمت هایی که آسیب دیده اند بسیار عمیق باشند باید روکش مبل را کاملا تعویض کنید. پس از آن با وسایل مخصوص تعمیر مبل رنگ آمیزی را آغاز نمایید. برای عوض کردن روکش و پارچه مبل به هیمن شیوه عمل کنید.

اگر چوب مبلمان دچار خراشیدگی شده باشد می توانید یک رنگ تهیه کنید که دقیقا همرنگ چوب مبل هایتان باشد و بتوانید سطح چوب ها را رنگ آمیزی کنید تا مبل هایتان به چشم بیاید و زیباتر شود.

مبلمان پس از مدتی درگیر نشست می شوند و فوم آنها آسیب می بیند که می تواند به دو علت باشد. اولین علت آن این است که فنرهای آن خراب شده است و یا اینکه جنس فوم کیفیت پایین داشته است. توجه داشته باشید که فوم گرم دارای دوام کمتر و کیفیت پایین تری می باشد و فوم سرد از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار است. پس اگر مبل هایتان فوم گرم داشته باشد حتی اگر تعمیر هم شده باشند دوباره درگیر نشست خواهند شد. برای اینکه فوم ها تعمیر شوند دو راه وجود دارد یا اینکه فوم کاملا عوض شود و یا کمی فوم به قسمت نشست شده افزوده شود. حتما این کار باید با تبحر فراوان انجام شود.

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه

وقتی شما واسطه را حذف کنید و مستقیم از تولیدی خرید کنید سود واسطه ها و نمایشگاه دار از محصول حذف میشود و این خرید یعنی خرید یک محصول با کیفیت با قیمت ارزان.
شما دوستان میتوانید تمامی محصولات تولیدی مبل لوکس را بدون واسطه مستقیم از درب کارخانه به قیمت تولیدی خرید کنید و سود واسطه ها و سود فروشگاه مبل را پس انداز کنید. در اینصورت شما ارزان خریده اید.

تلفن مشاوره و ثبت سفارش ۰۹۳۹۴۳۲۵۵۰۰ اقای علوی. ادرس سایت www.moblelux.ir

خرید مستقیم مبل از تولیدی بدون واسطه خرید کنید سود واسطه و سود نمایشگاه دار را پس انداز کنید

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه.

بازسازی و تعمیر انواع مبلمان ایرانی و خارجی تعمیرات مبل در اصفهان.

,مبل جنسی, مبل زناشویی, مبل لاولی بد, مبل زناشویی در اصفهان,

خرید مبل مستقیم از تولیدی

تعمیرات تخصصی مبلمان

مبل زناشویی لاولی بد

خرید پاف مبلی از تولیدی