پاک کردن لکه از روی مبل, امروزه مبل در اکثر خانه ها وجود دارد، زمان زیادی را روی مبل صرف میکنیم همین باعث شده احتماله لکه زدن مبل بیشتر گردد. برای لکه بری مبل میتوانید از مواد و روش های مختلفی استفاده کنید مهم ترین فاکتور در انتخاب روش لکه بری نوع لکه است. اگر لکه آب روی مبل باشد باید از یک روش استفاده کرد اگر لکه خون جوهر یا…باشد روش متفاوت میگردد که در ادامه انواع مختلفی از لکه رایج ترین لکه های که روی مبل بوجود می آید، را با روش ازبین بردن ان بیان کرده ایم.

بررسی نوع پارچه قبل از شستشوی آن

نوع پارچه مبل را بررسی کنید و مواد شوینده و اصول متناسب با نوع پارچه مبل خود را پیدا کنید و با توجه به آن تمیز کردن پارچه مبل را آغاز کنید. زیرا ممکن است برخی پارچه ها به آب معمولی هم واکنش نشان بدهند.(یکی از راه های بررسی نوع متناسب شستشو با مبل ، خواندن برچسبی که معمولا اکثر مبل ها دارای آن هستند.)

پاک کردن لکه روی مبل

اشنایی با پارچه مبلی

بهتر است قبل از شروع بحث در مورد انواع و اقسام لکه ها ، با جنس رویه خود مبل ها کمی آشناتر شده و سپس نحوه از بین بردن لکه مبل ، را به ترتیب با هم مرور خواهیم کرد. در تولید مبل ها با توجه به نوع طراحی و کارکردشان از پارچه های مختلفی برای روکش استفاده می شود.

انتخاب ما هم بسته به طراحی و دکوراسیون جایی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهیم، بیشتر به نوع پارچه و رنگ آن بر می گردد.
خوب است بدانیم که بافت و تراکم پارچه های رومبلی، متفاوتند و براساس همین تراکم و انسجام پارچه های رومبلی و همچنین داشتن الیاف طبیعی یا مصنوعی ، آنها را به انواع زیر تقسیم بندی می کنیم:

۱) پارچه مخمل: این نوع رومبلی مقاومت خوبی دارد و هنگام لمس آن ، احساس لطافت و نرمی را درک می کنید. این نوع پارچه تمیز کردن آسانی هم به دنبال دارد.

۲) پارچه کتان: این نوع پارچه رومبلی بافتی شل تر دارد و مقاومتش در برابر نخ کش شدن هم کمتر است ولی پارچه ایی ظریف به حساب می آید.

۳) پارچه میکروفایبر: این پارچه ها بافته شده از ترکیب پلی استر و نایلون بوده و بافت محکمی هم دارند و نفوذ مواد به داخل آن سخت بوده و تمیز کردن آن ها راحت است.

۴) پارچه طرح چرم: پارچه ایی با عدم نفوذ پذیری بالا و راحتی در تمیز کردن مبل.. مبل های چرم معمولا مقاومت خوبی هم دارند البته نه دربرابر اشیا تیز و برنده.

۵) پارچه جیر: این نوع رومبلی ها را نباید با آب و به صورت خیس تمیز نمود. چون مقاومتی دربرابر نفوذ آب ندارد. البته ظرافت وسادگی در ظاهر آن را نباید فراموش کرد.

یکی از نکاتی که همواره در انتخاب نوع پارچه مبل مؤثر است ؛ علاوه بر اینکه چقدر این پارچه با ماشین لباسشویی قابل شستشو است، باید اینکه چقدر بدون ماشین
هم قابلیت تمیز شدن دارد و یا نحوه پاک کردن لکه مبل چقدر آسان و راحت است ، را هم باید موردنظر خود قرار دهید

پاک کردن لکه از روی مبل پارچه ای

برای پاک کردن لکه از مبل پارچه ای یکی از بهترین و موثر ترین مواد جوش شیرین است که میتوانید به راحتی در خانه محلول جوش شیرین را آماده کنید به این صورت که :

تهیه محلوله لکه بر با جوش شیرین و سرکه

مقداری جوش شیرین تهیه کنید و با سرکه سفید و مایع ظرف شویی مخلوط کنید.خوبی این محلول این است که هم قدرت پاک کنندگی سرکه را دارد. هم قدرت پاک کنندگی جوش شیرین را و با این محلول میتوانید لکه های قدیمی را از بین ببرید
مراحل استفاده از محلول لکه بر جوش شیرین
در مرحله اول برای استفاده از محلول لکه بر جوش شیرین و سرکه،مبل را با جارو و دستمال تمیز کنید. تا گرد خاک روی مبل باقی نماند.
قبل از استفاده از این محلول مقداری از آن را روی قسمتی از پارچه مبل که در معرض دید نیست امتحان کنید. در صورتی که برای پارچه مبل مشکلی بوجود نیاورد و رنگ آن از بین نرفت میتوانید با استفاده از پارچه ای تمیز محلول را به آرامی روی لکه ها بکشید و با پارچه خشک دیگری مبلا را خشک کنید اجازه دهید مبل به صورت کامل خشک شود.

پاک کردن لکه از مبل پارچه ای با شوینده های خشک

شوینده خشک در واقع نوعی مایع است که در آن از آب استفاده نشده و به همین دلیل به آن شوینده خشک می‌گویند. برای پاک کردن لکه مبل پارچه ای، کافی است که مقداری از شوینده را روی پارچه ریخته و حالا آن قسمت از مبل که لکه دارد را به آرامی پاک کنید، بعد از پاک شدن لکه، حالا با یک پارچه خیس تمیز چندین بار مبل را تمیز کنید تا اثری ز محلول روی مبل نمانده باشد.
توجه کنید که مقدار شوینده مصرفی زیاد نباشد، زیرا این ماده یک نوع حلال قوی است. موقع کار با این شوینده، بهتر است در و پنجره ها را باز کنید زیرا دارای گاز و بوی شدید است و

لکه آب روی مبل

معمولا لکه آب بوجود آمده روی مبل به دلیل وجود املاح در آب است که همین املاح باعث لک زدن مبل میشود.برای پاک کردن این لکه،باید از آبی که دارای املاح کمتری به نسبت آب ریخته شده روی مبل است استفاده کرد به این صورت که پارچه ای را با آب با املاح کمتر نم دار کنید و روی لکه بکشید

انواع روش های ازبین بردن لکه آب روی مبل

لکه بری با آب:برای استفاده از این روش به سشوار و دستمال پارچه ای جاذب آب احتیاج دارید؛ دستمال را مرطوب کنید و روی مبل بکشید، فورا با حرارت ملایم سشوار خشک کنید.
استفاده از نمک و الکل:کمی الکل را با کمی نمک مخلوط کنید، روی مبل اسپری کنید. سپس با دستمال روی لکه مالش دهید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب نمک و الکل را تمیز کنید در آخر با سشوار خشک کنید.
صابون مایع:مقداری صابون مایع را با آب ولرم مخلوط و روی لکه بکشید. سپس با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید، با سشوار خشک نمایید.
محلول سرکه:کمی سرکه سفید را با آب مخلوط کنید، روی لکه اسپری کنید. مثل مراحل قبل با دستمال مرطوب آبکشی کنید. در آخر آن را خشک کنید.
لکه بری مبل با بخارشو:انواع لکه را میتوان با بخارشو از بین برد این دستگاه در تمیز کردن مبل بسیار کارآمد است.به همین دلیل مقاله ای مفصل برای چگونگی تمیز کردن مبل با بخار شو و شستن مبل با بخارشو نوشته ایم.

لکه روی مبل چرم

مبلمان چرم نیز انتخاب بسیاری از خانواده ها است.و با سلیقه آنها سازگار است. که تفاوت های در نگهداری با سایر مبل ها دارد. برای از بین بردن لکه از روی مبلمان چرم ابتدا این نوع مبل را نیز باید گردگیری کنید و خاک و گرد و غبار را از روی آن پاک کنید.

نگهداری مبل چرم با سایر مبلمان کمی فرق میکند.به دلیل نوع و جنس آن مستلزم رعایت موارد مختلفی است

برای پاک کردن لکه های مبل چرم از الکل استفاده کنید معمولا در مبل های چرمی پاک کردن لکه جوهر به نسبت سخت تر از سایر لکه ها است

اما چگونه لکه جوهر را از مبل چرمی پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه های جوهر از روی مبل میتوانید یک واحد آب را با یک واحد سرکه و مقداری خیلی کم روغن زیتون را مخلوط کنیم با این محلول لکه را پاک کنید و در آخر آن را خشک کنید.

پاک کردن لکه رنگ از روی مبل

در صورتی که مبلمان شما با رنگ کثیف شد .چگونه مبل کثیف شده با رنگ را تمیز کنیم ؟برای تمیز کردن مبل های پارچه ای و مبل های مخمل از مقداری شامپو فرش یا یک شوینده ملایم استفاده کنید.برای از بین بردن لکه های ماده شوینده را در آب حل کنید و از کف آن استفاده کنید حتما از کف استفاده کنید.نه خود شوینده ،کف را با یک مسواک یا بجای مسواک از پارچه نخی سفید هم میتوانید استفاده کنید.

چگونه لکه خودکار را از روی مبل پاک کنیم؟

متداول ترین لکه روی مبل لکه جای خودکار و جوهر روی مبل است
برای پاک کردن لکه های خودکار و جوهر روی مبل های پارچه ای در مرحله اول پارچه را خیس کنید سپس روی نمک بریزید . با پنبه تمیز کنید
البته برای پاک کردن لکه جوهر، راه دیگری نیز وجود دارد. و آن استفاده از مخلوط آمونیاک و گلیسیرین که بعد از تمیز کردن مبل با این محلول مبل را با پودر دستی و آب بشویید.

چگونگی از بین بردن لکه سوختگی روی مبل

ممکن آتش سیگار روی مبل بریزد و آن را زرد کن در این هنگام چگونه لکه زرد سیگار را از روی مبل پاک کنیم ؟
برای پاک کردن لکه های زرد یا رد ناشی از سوختگی،میتوانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. در صورت نبود آب اکسیژنه یک حبه قند را به حدی روی لکه بمالید که لکه پاک شود
برای پارچه های با الیاف مصنوعی آبلمو نیز میتواند اثر لکه بری داشته باشد.

چگونه لکه چربی را از مبل پاک کنیم

لکه های چربی زیاد دردسر ساز نیستند. برای پاک کردن لکه های چربی از روی مبل های پارچه ای ،ابریشمی یک کاغذ خشک کن را روی مبل گذاشته،با اتو داغ روی ان فشار دهید به هیچ وجه اتو را مستقیم روی مبل قرار ندهید.

پاک کردن لکه خون از روی مبل

برای پاک کردن لکه خون از روی مبل میتوانید از نشاسته کمک بگیرید. به صورتی که نشاسته را با آب حل کنید و تا غلیظ شود. خمیر نشاسته لکه خو را به صورت کامل بپوشانید بگذارید تا خشک شود زمانی که خشک شد آن را جدا کنید و با استفاده از یک برس نرم جای لکه را پاک کنید.

لکه میوه رو مبل

لکه میوه روی مبل بسیار شایع است که راه مقابه و از بین بردن آندر مبل های سفید استفاده از آب و صابون است در مبل های پشمی نیز میتوانید از آب اکسیژنه 20درصد بهمراه چند قطره آمونیاک استفاده کنید و اگر مبل شما رنگی یا ابریشمی است میتوانید از آب و الکل 90 درصد به صورت یک به یک استفاده کنید.

رفع لکه وایتکس:

نحوه پاک کردن لکه مبل اگر با وایتکس بوجود آمده باشد، اینگونه است که محل مورد نظر سریع باید در تماس با آب سرد قرار بگیرد که از ادامه فاجعه جلوگیری شود! معمولا برگرداندن رنگ مخصوصا تیره مشکل است اما میتوان با محلول الکل ایزوپروپیل کمی از رنگ بری و لکه وایتکس را کمرنگ کرد.

نحوه تمیز کردن مبلمان چرک و کثیف در منزل

همه ی ما دوست داریم مبلمانمان بدون اینکه روکشی داشته باشد استفاده کنیم و تمیز بماند اما اگر از مبل در حال استفاده باشید و حتی ذره ای هم روی آن ماده ی آلوده کننده ای نریخته باشد باز هم به مرور زمان علاوه بر لکه ها ، رنگ مبل کدر شده و کثیف میشود ،بنابراین ممکن است بسیار احتیاج باشد که به خشکشویی مبلمان بپردایم اما چگونه شستشو را انجام داده و یا به کدام قالیشویی بدهیم؟در ادامه نحوه ی شستشوی مبل را در منزل خواهیم دید…
هر اندازه رعایت کنیم و از روکش روی مبلمان استفاده کنیم باز هم به مرور مبلمان کثیف و چرک میشود(اما به یاد داشته باشید نحوه نگهداری اصولی مبل در افزایش عمر مبلمان بسیار موثر است.)

خاک گیری کنید!

1- ابتدا تمام سطوح مبل را با استفاده از لوله ی باریک جاروبرقی جارو بکشید(تمام قسمتهای ریز و باریک آن نیز هم جارو بکشید و تمیز کنید)
2- سپس برسی نرم بردارید و روی سطح مبل بکشید این کار را چندبارتکرار کنید تا تمام سطح مبل تمیز شود.
3- در آخر با استفاده از برس مویی روی مبل بکشید تا هر آنچه از مو یا پرز روی مبل است دور برس جمع شود.
شستشوی مناطق بدون پارچه مبل
بسیاری از افراد صرفا اقدام به تمیز کردن قسمتهای دارای پارچه میکنند اما بدانید شستشوی و تمیز کردن سطوح چوبی و فلزی حائز اهمیت است زیرا ممکن است پس از اتمام شستشو آلودگیهای این قسمتها به پارچه منتقل شود و یا اگر باکتری و قارچی موجود باشد به پارچه انتقال پیدا کند.

توصیه‌های مهم در لکه بری مبل

– همیشه و تا جای ممکن سعی کنید لکه‌های ایجاد شده روی مبل را سریع تمیز کنید و اجازه ندهید که برای طولانی مدت روی مبلمان شما بمانند. در اینصورت پاک کردن لکه‌ها از حالت عادی دشوارتر خواهد بود.

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه

وقتی شما واسطه را حذف کنید و مستقیم از تولیدی خرید کنید سود واسطه ها و نمایشگاه دار از محصول حذف میشود و این خرید یعنی خرید یک محصول با کیفیت با قیمت ارزان.
شما دوستان میتوانید تمامی محصولات تولیدی مبل لوکس را بدون واسطه مستقیم از درب کارخانه به قیمت تولیدی خرید کنید و سود واسطه ها و سود فروشگاه مبل را پس انداز کنید. در اینصورت شما ارزان خریده اید.

تلفن مشاوره و ثبت سفارش ۰۹۳۹۴۳۲۵۵۰۰ اقای علوی. ادرس سایت www.moblelux.ir

خرید مستقیم مبل از تولیدی بدون واسطه خرید کنید سود واسطه و سود نمایشگاه دار را پس انداز کنید

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه.

بازسازی و تعمیر انواع مبلمان ایرانی و خارجی تعمیرات مبل در اصفهان.

,مبل جنسی, مبل زناشویی, مبل لاولی بد, مبل زناشویی در اصفهان,

خرید مبل مستقیم از تولیدی

تعمیرات تخصصی مبلمان

مبل زناشویی لاولی بد

خرید پاف مبلی از تولیدی