روش تعمیر مبل در منزل با ترفندهای ساده.  آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ تعمیر مبل در خانه. اول از همه باید در نظر داشته باشیم که تعمیر مبل امری تخصصی است و نیاز که این کار را به افراد ماهر در این زمینه بسپاریم. این موضوع برای زمانی است که خرابی و مشکل مبل ما با چند راهکار ساده تعمیر نشود. با این حال ایرادات جزئی مبل رو می‌توان به راحتی در خانه با کمک ترفند‌های ساده برطرف کرد.

تعمیر مبل در منزل توسط خود شخص امکان پذیر است؟

برخی از افراد برای صرفه جویی در هزینه های خود می خواهند تعمیر مبلمان خود را خودشان انجام دهند به همین دلیل بیشترین سوالی که توسط چنین افرادی پرسیده می شود این است که “آیا تعمیر مبل در منزل توسط خود شخص امکان پذیر است؟”

اگر شما به جای این سوال عبارت “آموزش تعمیر مبل در منزل” را در اینترنت جستجو کنید هزاران آموزش درباره تعمیر مبل در خانه برای شما ظاهر می شود. بسیاری از افراد با دیدن چندین فیلم تصمیم می گیرند خودشان دست به کار شوند و مانند همان فیلم ها که به راحتی در منزل به تعمیر مبلمان می پردازند مبلمان خود را در کمترین زمان تعمیر کنند و از پرداخت هزینه هایی به عنوان دستمزد به تعمیرکاران معاف باشند اما پیش از دست به کار شدن برای تعمیر مبل هایتان در خانه بهتر است حقیقتی را برای شما بازگو کنیم تا به خوبی جواب پرسش “تعمیر مبل در منزل توسط خود شخص امکان پذیر است؟” را بیابید.

پیش از هر چیزی بهتر است بدانید که تعمیر مبل به تخصص زیادی نیاز دارد و حتی افرادی که سالها در تولید مبلمان فعالیت میکنند و تعمیرکارانی که دوره های آموزشی تعمیرات مبل را گذرانده اند نیز در سال های اول فعالیت خود ممکن است دچار اشتباهات زیادی شوند اما زمانی که فعالیت خود را آغاز می کنند و به تعمیرات مبل می پردازند به مرور زمان با کسب تجربه مهارتشان نیز بیشتر می شود و به همین دلیل است که افراد همیشه سعی می کنند تعمیر مبلمان خود را به دست تعمیرکارانی بسپارند که سال های زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند.

ممکن است با توضیحات ارائه شده تا حدودی به جواب پرسش فوق پی برده باشید اما در ادامه پاسخ جامع تری داده خواهد شد.

حتما تاکنون متوجه شده اید که تعمیر مبل در منزل به هیچ عنوان تایید نمی شود چرا که اگر مبل شما به تعمیرات تخصصی مانند تقویت کلاف، فنربندی و… نیاز داشته باشد کوچکترین اشتباه فرد سبب می شود مبل به کلی آسیب ببیند و دیگر قابل استفاده نباشد. یا اگر فردی قصد تعویض رویه مبلمان منزلش را داشته باشد اما مهارت لازم را در برش و دوخت پارچه مبلی نداشته باشد تمام پارچه را حیف و میل می کند و با توجه به قیمت بسیار زیاد پارچه فرد پول زیادی را از دست می دهد.

با تمامی این توضیحات ممکن است سوال کنید که “چه زمانی می توان مبل را در منزل تعمیر کرد؟”

تعمیر مبل در منزل فقط برای مواقعی است که آسیب های بسیار جزئی به مبل وارد شده است به عنوان مثال اگر رویه مبل دچار پارگی جزئی شده فرد می تواند آن را بدوزد و یا اگر بدنه مبل و رنگ بدنه آسیب دیده است فرد می تواند به تعمیر مبل در منزل بپردازد و رنگ کاری مبل را انجام دهد اما برای بازسازی تعویض روکش فوم و اسفنج مبلمان و تعمیرات تخصصی حتما باید مبلمان خود را به کارگاه های تعمیر مبل بسپارد تا از ضرر های احتمالی جلوگیری کند.

تعمیرات تخصصی انواع مبلمان با 16 سال تجربه در تولید و تعمیرات مبل ایرانی و خارجی در خدمت شما هستیم.

جهت تعمیرات, عکس مبل, از طریق واتس اپ و ایتا به شماره 09394325500 ارسال کنید.

فروشگاه تولیدی مبل لوکس www.moblelux.ir

اینستاگرام تولیدی مبل لوکس www.instagram.com/moblelux.ir

انجام تعمیرات مبل توسط تعمیرات مبل لوکس اصفهان.

تعمیر مبل یکی از تخصص هایی است که برای انجام آن نیا به دانش مهارت و تجربه عملی کافی دارید. اگر که از این دانش بهره مند بودید می‌توانید تعمیر مبل در منزل را خودتان و با کمترین هزینه انجام دهید. اما اگر این کار از توانایی های شما خارج بود، می‌توانید تعمیرات مبل خود را به مبل لوکس بسپارید و سر موعد تحویل بگیرید.

مبل لوکس یکی از تولید کننده های انواع مختلف مبلمان، علاوه بر طراحی، تولید و عرضه جدید ترین و بزور ترین مدل ها، تمامی تعمیرات تخصصی در زمینه انواع مبلمان را به طور کامل انجام خواهد داد. کارشناسان ما با داشتتن دانش و تخصص کافی در این زمینه، با انجام خدمات تعمیر مبل از سراسر کشور، در زمان و هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

تعمیر فوم و اسفنج مبل در خانه

اگر مبل شما تشک دوبل باشد یعنی تشک مبل از کف مبل جدا شود تعمیر فوم و اسفنج مبل در خانه امکان پذیر است فقط باید به این نکته توجه داشت که هنگامی که حس کردید فوم و اسفنج نیاز به تعمیر دارند باید هر چه سریع تر به تعمیر آن ها بپردازید وگرنه فنر مبل آسیب می بیند.

زمانی که فوم و یا اسفنج مبل آسیب می بیند ممکن است در ظاهر مبل هیچ تغییری احساس نکنید اما وقتی روی مبل می نشینید فرو رفتگی فوم و اسفنج را به راحتی حس می کنید.

اگر فوم و اسفنج مبل آسیب زیادی دیده باشد باید به طور کامل تعویض شود اما اگر فقط قسمت های کوچکی از فوم و اسفنج دچار فرورفتگی شده باشد می توان با قسمت های کوچکی از فوم و اسفنج آن را تعمیر کرد.

برای مبل های که کف ثابت هستند یعنی کف مبل از مبل جدا نمیشود تعویض فوم و اسفنج مبل را باید یک تعمیر کار انجام بدهد.

مراحل تعویض فوم مبل در منزل

تعمیر فوم مبل یا تعویض فوم مبل یکی دیگر از گزینه‌های تعمیر مبلمان است. اگر مدت زمان زیادی از خرید مبلمان شما نمی گذرد با کمی تعمیر می توانید مبلمان خود را نوسازی کنید، با این کار، مانند ترمیم چرم مبل و رفو مبل سوخته که مبل قدیمی را به یک مبل نو تبدیل می کنند، می توانید مبل هایتان را با هزینه کم بازسازی کنید و به آن ها عمر دوباره ببخشید.

یکی از مهمترین قسمت‌های مبل همان قسمت نشیمن آن است، هم باعث زیبایی ظاهری مبلمان می شود و هم تمام راحتی شما هنگامی که روی مبل نشسته اید به آن ربط دارد. خوشبختانه تعمیر فوم و اسفنج مبل یکی از راحت ترین کارها در امور مربوط به تعمیرات مبل است که با طی کردن آموزش قدم به قدم زیر می‌توانید در مدت زمان کوتاهی تعمیر تشک مبل را در منزل انجام دهید.

لوازم مورد نیاز برای تعمیر تشک مبل در منزل

برای عوض کردن ابر یا فوم مبلمان به ابزار و وسایل زیر نیاز دارید:

تیغ کاتر برای برش زدن فوم مبل
متر برای اندازه گیری دقیق رویه مبل و فوم مبل
خودکار برای علامت زدن روی فوم مبل
چسب فوم در صورت نیاز برای بهم چسباندن تکه های فوم مبل
فوم (سرد یا گرم) برای تعویض اسفنج مبل

مراحل تعمیر فوم مبل در خانه

میزان افت قسمت نشیمن مبل با توجه به کیفیت متریال استفاده شده و طول عمر مبلمان متفاوت است اما به هرحال فوم یا اسفنج مبل طول عمر مفیدی دارد. اگر مبلمان شما از نوع راحتی است و دارای لمسه دوزی مثل برخی از مبل های استیل نمی باشد، می توانید تعویض اسفنج مبل خود را در منزل طبق مراحل زیر انجام دهید.

اگر مبل استیل شما لمسه دوزی شده است، برای تعویض ابر مبل استیل باید از متخصص تعمیر مبل کمک بگیرید. همچنین دقت کنید که اگر قسمت هایی از مبلمان شکستگی دارد، قبل از تعویض فوم یا ابر، تعمیر مبل شکسته را انجام دهید.

تعمیر تشک مبل در منزل

در اولین مرحله از تعمیر فوم مبل در خانه باید رویه قسمت نشیمن مبل را باز کنید و فوم یا اسفنج مبل را از آن خارج کنید، اگر رویه تشک نشیمن مبل شما زیپ ندارد، به کمک کاتر از روی درز خیاطی آن را باز کنید.
حالا رویه پارچه ای تشک مبل را کامل برگردانید تا بتوانید فوم مبل را بر اساس آن اندازه گیری کنید و ببرید.
حالا اندازه ها را از لبه های دوخت تشک از یک سر تا سر دیگر به همراه عمق تشک اندازه گیری کنید و در برگه‌ای یادداشت کنید. توصیه می شود برای یک تعویض تشک مبل موفق در اندازه گیری عمق، عرض و ارتفاع رویه دقت کافی به خرج دهید تا اندازه فوم مبل را دقیق ببرید.
به هر اندازه ای که در مرحله قبل یادداشت کردید 3 سانتی متر اضافه کنید، مثلا اگر 50 سانتی متر یادداشت کردید، آن را به 53 سانتی متر تغییر دهید.
طبق اندازه هایی که یادداشت کردید با کمک یک خودکار و متر روی فوم علامت بزنید و با یک تیغ کاتر به حالت عمود (نه زاویه دار) شروع به برش زدن فومی که از قبل خریداری کرده‌اید کنید ، نکته ای که در این مرحله قابل توجه است و شما باید رعایت کنید این است که طوری فوم را برش بزنید تا بتوانید اضافه آن را با کمک چسب مخصوص به تکه‌ای دیگر بچسبانید و دوباره استفاده کنید.
اکنون در این مرحله از تعویض تشک مبل در منزل باید فوم برش زده شده را داخل رویه مبل خود قرار دهید.
برای راحت تر انجام شدن این مرحله می توانید فوم را از عرض تا کنید و بعد داخل رویه مبل خود کنید.

تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای

متاسفانه مبلمان پارچه‌ای در دراز مدت و به علت استفاده‌ی مداوم ممکن است شکل و ظاهر اولیه‌ی خود را از دست دهد و همین می‌تواند درز و شکاف‌هایی را در تشک و پشتی‌های مبل ایجاد کند. خوشبختانه شما می‌توانید این پارگی و شکاف‌ها را در منزل تعمیر کنید و ظاهر خوشایندتری به مبل‌تان دهید. شما برای تعمیر پارگی مبل پارچه‌ای به مقداری پارچه‌ی جین و چسب پارچه‌ نیاز دارید. البته شما می‌توانید از پارچه‌های برزنت یا موسلین نیز بجای پارچه‌ی جین استفاده کنید.

بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

۱) پارچه مورنظر را برش داده و در زیر پارگی قرار دهید.

پارچه‌ای جین، برزنت یا موسلین را برش دهید. اندازه‌ی پارچه باید از میزان پارگی مبل بزرگتر باشد. بعد از آن پارچه را در زیر پارگی قرار دهید. تمامی این مراحل را با دقت و به آرامی انجام دهید تا آسیب بیشتری به مبل وارد نکنید.

۲) روی لبه‌های پارگی چسب بزنید.

نخ‌هایی که از پارگی مبل بیرون زده‌اند را با قیچی بچینید. این کار برای تمیزی بیشتر انجام می‌پذیرد و کمک می‌کند تا ترمیم مبل شما حرفه‌ای بنظر برسد. در مرحله‌‎ی بعدی شما باید لایه‌ی نازکی از چسب پارچه‌ای را روی لبه‌های پارگی بکشید، به طوری که لبه‌ها را به طور کامل بپوشاند. سپس و با فشار روی این ناحیه این دو قسمت را به هم بچسانید و صبر کنید تا خشک شود.

اما اگر میزان پارگی مبل پارچه‌ای شما به گونه‌ای است که امکان ترمیم آن در خانه میسر نیست…

پس بهتر است که با ما تماس بگیرید و تعمیر آن را به دست کارشناسان خبره و هنرمند مبل لوکس بسپارید. مطمئن باشید که کارشناسان ما با توجه به تجربه‌ی بالایی که در این زمینه دارند، بصورت حرفه‌ای مبل شما را بازسازی کرده و آن را نونوار به شما تحویل خواهند داد. کافیست با شماره تلفن 09394325500 تماس بگیرید و جزئیات کافی در مورد نحوه‌ی تعمیر و هزینه‌های آن را بدست آورید. همینطور می‌توانید از طریق واتس آپ نیز با ما در ارتباط باشید. توجه کنید که هیچ هزینه‌ای از بابت برآورد قیمت از شما دریافت نخواهد شد و هزینه‌ی مشاوره رایگان است.

در صورتی که میزان پارگی مبل شما زیاد باشد، بهترین راه‌حل تعویض روکش آن می‌باشد. به این ترتیب شما می‌توانید با صرف هزینه‎‌ی کمتر ظاهر جدیدی به مبل‌تان دهید و حس و حال نویی به دکوراسیون‌تان ببخشید.

تعمیر شکستگی مبل

تعمیر شکستگی مبل یکی دیگر از خدماتی است که در حوزه خدمات تعمیر مبلمان ارائه میشود. تعمیر شکستگی پایه مبل , تعمیر شکستگی پایه مبل راحتی و تعمیر شکستگی تاج مبل از جمله خدماتی است که مبل لوکس در این زمینه ارائه میدهد. برای بررسی رایگان و اعلان هزینه میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی در مورد انواع شکستگی مبلمان و روش های تعمیر آن برای شما ارائه شده است.

پایه شکسته مبل را چگونه در منزل تعمیر کنیم ؟

در صورتیکه پایه مبل شکسته است. بسته به نوع شکستگی می توان آن را در محل و یا در کارگاه تعمیر کرد. برای تعمیر مبل راحتی زمانی پایه مبل پلاستیکی دچار شکستگی شده باشد به راحتی می توان آن را در محل تعویض کرد و نیازی به جابجایی مبلمان به کارگاه نیست. در صورتیکه پایه مبل را تهیه کنید و ابزار لازم را داشته باشید میتوانید شخصاً برای تعویض پایه مبل اقدام کنید. اما اگر می خواهید خودتان برای تعویض پایه مبل در منزل اقدام کنید موارد زیر را مدنظر داشته باشید :

نکته مهم برای تعویض پایه مبل پلاستیکی انتخاب سایز مناسب پایه و جنس با کیفیت است تا مشکل شکستگی دوباره اتفاق نیافتد.
نکته بعدی اتصال درست پایه به بدنه مبل است. نباید پایه مبل را روی گره چوب پیچ کنید چراکه موجب ایجاد شکستگی چوب میشود.

تعمیر شکستگی پایه مبل

تعمیر شکستگی پایه مبل , رایج ترین دلیل شکستگی پایه مبلمان کشیدگی مبل روی زمین , نشستن یکباره و نادرست روی مبل است. در صورتیکه زمان جابجایی مبل به جای بلند کردن روی زمین کشیده شوند این امکان وجود دارد که پایه مبل شکسته شود. لق شدن پایه مبل هم یکی دیگر از مشکلات رایج است که دلیل مشابه‌ای دارد. برای تعمیر شکستگی پایه مبل بر اساس نوع و میزان شکستگی اقدامات متفاوتی انجام میشود.

اگر شکستگی جزئی و کم باشد می توان با هزینه کم نسبت به تعمیر آن در منزل اقدام کرد و در صورتیکه شکستگی مبل زیاد باشد لازم است تا مبل به کارگاه انتقال پیدا کند و کار تخصصی تعمیر شکستگی روی آن انجام شود.

مهمترین دلایل شسکتی مبل عبارتند از :

جابجایی نادرست
کشیدن مبل روی زمین
جنس چوب و کلاف مبل
نشستن یکباره

نحوه تعمیر شکستگی مبلمان

چگونگی تعمیر شکستگی مبل به عوامل زیادی مانند نوع مبلمان , میزان شکستگی , جنس چوب و … بستگی دارد. همانطور که بالاتر بیان شد رایج ترین مشکل شکستگی پایه مبل است که در مورد علت آن و نحوه تعمیر پایه مبل شکسته به طور کامل توضیح داده شد.

نحوه تعمیر شکستگی مبلمان , اگر مبل شما دچار لقی شده باشد باید هر چه سریع تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چراکه درصورتیکه به آن رسیدگی نکنید ممکن است باعث ایجاد شکستگی مبلمان شود که در این صورت هزینه تعمیر آن به مراتب بیشتر خواهد شد.

یکی از روش های تعمیر لقی مبل استفاده از چسب چوب است. برای جسباندن پایه مبل به وسیله چسب چوب لازم است تا ابتدا مقدار کمی چسب چوب در فضای ایجاد شده بریزید و سپس دو قطعه را روی یکدیگر فشار دهید. برای اینکه چسب چوب به خوبی خشک شود بهتر است که شرایط پرس را برای چند ساعت حفظ کنید.

اگر لقی مبل به دلیل تراز نبودن پایه ها باشد با استفاده از سوپاپ میتوانید پایه ها را با یکدیگر تراز کنید و به این ترتیب لقی برطرف میشود. در نهایت برای زمانی که پایه مبل به طور کامل شکسته است و از مبل جدا شده است, با وسیله بلاک پایه را میچسبانند. بلاک نوعی گیره است که برای تعمیر شکستگی مبل از آن استفاده میکنند.

تعمیر شکستگی دسته مبلمان

معمولا به دلیل استفاده نادرست و نشستن روی دسته مبل افتاق می افتد. تعمیر دسته مبل کار آسانی نیست و معمولا نیاز است تا در کارگاه انجام شود . برای تعمیر دسته مبل راحتی گاهاً لازم است تا رویه مبل شکافته شود و بعد از تعمیر کلاف و دسته مبل مجدد رویه کوبی مبل انجام شود.

اما برای تعمیر شکستگی دسته مبل استیل لازم است این کار با ظرافت و دقت بالا انجام شود و بعد از اتصال دسته شکسته شده به مبل دو قسمت به یکدیگر پیج شوند و محل شکستگی به خوبی پوشانده شود. در نهایت با رنگ کاری حرفه ای هیچ اثری از شکستگی قابل مشاهده و تشخصی نخواهد بود و مبل شما مانند روز اول به نظر میرسد.

چگونگی تعمیر دسته مبل در خانه خودمان:

تعمیر شکستگی مبل، شاید در ابتدای امر کاری راحت و ساده به نظر برسد، اما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر در این ارتباط کمترین تجربه و یا مهارت آموزی را نداشته اید، دست از تعمیر مبل خود بردارید!

کارگاه های تعمیرات مبل به همین منظور آماده خدمت رسانی به شما هستند. مجموعه های مانند مبل لوکس اصفهان با کمک استادانی که در زمینه انواع تعمیرات مبل تجربه و مهارت کافی را دارند، به راحتی و با کمترین میزان خطا و اشتباه، می توانند تعمیرات مبل شما را به نحو احسن به انجام برسانند.

اما اگر آسیبی که به مبل شما وارد شده است، جزئی بوده و از طرفی تا حدودی هم آشنایی به مسائل نجاری و فوت و فن آن، دارید می توانید تا اندازه ایی از پیشروی این آسیب جلوگیری کنید.
اگر قرار است به تعمیر دسته مبل خود بپردازید، اول باید ببینید مشکل کار از کجاست؟
تعمیر دسته مبل ممکن است بابت خراشیدگی و یا شکستگی های جزئی و کلی و یا رنگ پریدگی های دسته مبل باشد.
هر کدام از این مشکلات، راه حل خاصی را می طلبد که در ادامه با هم به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

آموزش تعمیر دسته مبل در خانه:

اگر شکستگی دسته مبل و تعمیر دسته مبل در حد پریدگی یک دو قسمت جزئی چوبی باشد، می توانید با استفاده از مقداری چسب چوب خوب، و البته در نهایت دقت و ظرافت تکه های جدا شده را به قسمت اصلی دوباره بچسبانید.

اما اگر تعمیر دسته مبل شما در حدی باشد که چوب مبل، ترک های عمیق برداشته باشد و یا در حد دو تکه شدن، دسته مبل پیش رفته باشد، بهترین کار تعویض دسته مبل می باشد.
گاهی اوقات خراشیدگی هایی هم در دسته ها بوجود می آید که دلیل آن اصطکاک بیش از حد با وسایل تیز و یا سطوح مختلف، می باشد. خراشیدگی ها را با صاف کردن و سنباده زدن و همچنین استفاده از رنگ ها و ماژیک های مخصوص این کار، تا حدودی می توان ترمیم کرد.

گاهی به دلیل نشستن بر روی دسته های مبل؛ مخصوصا مبلمان استیل و کلاسیک، و عدم تحمل وزن، دسته ها دچار شکستگی و یا کنده شدن می شوند. در شرایط اینچنینی، بهترین راه حل مراجعه به کارگاه های خدمات تعمیرات مبل می باشدکه باید به طور کامل رویه مبل را در مناطقی که دسته اتصال میکرده؛ را باز کرده و دسته آسیب دیده را بیرون آورده و با دسته مبل جدید جایگزین کنند.

ممکن است بنا بر نوع طراحی مبلمان؛ این دسته ها را به طور آماده خریداری کنند و یا با توجه به خاص بودن طراحی مبلمان؛ دسته ایی عینا شبیه دسته اول، ساخته شود ( با همان جنس چوب و همان رنگ) و به بدنه مبل متصل شود.

در انواع مبلمان سلطنتی به دلیل وجود نقش و نگار وکنده کاری های هنری؛ باید این قسمت هم به نصب دسته، اضافه شود.
تعمیر دسته مبل راحتی هم معمولا چون داخلی هستند و رویه مبل به طور سراسری؛ آن را پوشانده است حتما برای تعمیر، احتیاج به باز کردن رویه مبل می باشد و صد در صد باید این کار را در کارگاه به انجام شود.

هزینه تعمیر دسته مبل چگونه است؟

هزینه تعمیر دسته مبل با توجه به میزان آسیب دیدگی دسته، متفاوت می باشد. ممکن است تعمیر دسته یک مبل بسیار جزئی باشد و در مدل دیگر، تعویض دسته مبل به همراه رنگ کاری باشد.
برخی دسته ها احتیاج به ظریف کاری های بیشتری دارند و زمان بیشتری را برای اینگونه دسته ها باید صرف کرد. به طور کلی هزینه تعمیر دسته مبل، با توجه به نوع ، زمان و مواد کاربردی و سختی کار، متغیر می باشند.
اگر نتوانستید از پس تعمیر دسته مبل خود برآیید، بدون هیچگونه نگرانی ،کار را به ما ، مجموعه تولیدی و تعمیرات مبل لوکس، بسپارید تا دسته مبل خود را مثل روز اول از ما تحویل بگیرید.

تعمیرات شکستگی لبه مبل

تعمیر شکستگی لبه مبلمان , اگر گوشه و یا لبه مبل شما دچار شکستگی شده باشد می توانید در منزل آن را تعمیر کنید. برای شکستگی های جزئی می توان از چسب چوب استفاده کرد. برای چسباندن تکه شکسته شده می بایست دو قیمت شکسته با به وسیله چسب چوب به هم بچسبانید و اجاره دهید تا تحت فشار چسب چوب خشک شود.

بعد از خشک شدن چسب با استفاده از سمباده جای چسب را از بین میبریم و به یک سطح یکدست میرسیم. در تهایت با استفاده از رنگ جای شکستگی را به صورت کامل میپوشانیم تا اثری از آن نماند.

تعمیر شکستگی تاج مبل

روش تعمیر شکستگی تاج مبل استیل بسته به نوع مبل و تاج آن متفاوت است.در زمان تعمیر مبل استیل اگر تاج مبل افتاده باشد و تاج در دسترس نباشد لازم است که کار منبت کاری و ساخت یک تاج جدید انجام شود و تاج به محل خود چسبانده شود. یکی از کارهای اصلی برای تعمیر شکستگی ساخت همرنگی است که کار کاملا تخصصی است.

در صورتیکه همرنگی با رنگ فعلی مبل یکسان نباشد باعث میشود قسمت شکسته مبل بعد از تعمیر همچنان قابل مشاهده باشد

تعمیرات تخصصی انواع مبلمان در اصفهان.

جهت تعمیرات, عکس مبل, از طریق واتس اپ و ایتا به شماره 09394325500 ارسال کنید.

برطرف کردن رنگ پریدگی مبل با رنگ آمیزی

اگر مبل چوبی داریم و به دلایلی قسمتی از رنگ دسته یا پایه مبل از بین رفته، می‌توانیم به آسانی این ایراد را برطرف کنیم. دقت داشته باشید که رنگ آمیزی مبل کاری دشوار و بهتر که با دقت انجام بگیره. در ادامه به وسایل مورد نیاز برای انجام این کار اشاره خواهیم کرد.

قلمو – قوطی یا اسپری رنگ، سمباده، چسب کاغذ، واکس مخصوص مبلمان

آموزش تعمیر مبل در منزل و لوازم مورد نیاز

برای رنگ‌آمیزی قسمت از مبل که رنگ پریدگی دارد، ابتدا باید رنگ را در مقداری آب حل کنیم. این محلول باید شفاف و رقیق باشه. سپس می‌توان قسمت مد نظر را رنگ کنیم. قبل از انجام این کار قسمت‌هایی از مبل رو که نیاز به رنگ ندارد را باید با وسیله‌ای بپوشانیم.

رنگ آمیزی قسمت رنگ پریده چوب

برای این کار چسب کاغذی گزینه‌ای مناسب است. در ادامه با برس یا قلمو به آرامی شروع به رنگ آمیزی کرده و بعد از پایان کار چسب کاغذی رو برمی‌داریم. برای خشک شدن سریع رنگ، از سشوار با درجه حرارت کم استفاده کنیم. در آخر می‌تونیم واکس مخصوص مبل را برای درخشش چوب به کار ببریم.

ترمیم ترک چوب مبل

ایجاد ترک و درز در سطح چوب مبل نیز از دیگر مشکلاتی است که چوب مبل با آن دست و پنجه نرم می کند. ترک هایی که در سطح چوب مبل ایجاد می شوند سبب کاهش مقاومت چوب و کلاف و همچنین از دست رفتن زیبایی ظاهری مبل می شود.
دو عامل اصلی ایجاد ترک بر روی چوب مبل از دست رفتن رطوبت و شک دمایی است.
یکی از معمول ترین، ساده ترین و کم هزینه ترین روش ترمیم ترک چوب مبل بتونه گیری ترک چوب با خاک اره است که در ادامه به آموزش مراحل انجام کار می پردازیم:
ابزاری مورد نیاز برای بتونه زدن و تعمیر ترک و تعمیر پریدگی چوب مبل:

سنباد
کاردک
جاروبرقی
بتونه
رنگ
سیلر پلی اورتان

نکته 1: نوع بتونه با توجه به نوع کاری که تعمیرکار انجام می دهد انتخاب می شود.
نکته 2: از بتونه فقط می توان برای رفع ایرادات ظاهری استفاده کرد و در صورت وجود آسیب های بسیار عمیق بر روی بدنه و چوب مبل نمی توان از بتونه استفاده کرد.

ابتدا تمام رنگ های پوسته پوسته شده و تکه های چوب اضافی را از قسمت های ترک خورده جدا کنید.
لبه های تیز قسمت هایی که دچار ترک شده اند را سمباده بکشید و سپس گرد و غبار را به وسیله جاروبرقی تمیز کنید.
بتونه ای که از قبل تهیه کرده اید را به وسیله کاردک روی قسمت های آسیب دیده قرار دهید و آن را به داخل قسمت های باز فشار دهید، توجه داشته باشید که بتونه زدن را از گوشه های قسمت آسیب دیده شروع کنید. نکته قابل توجه دیگر در حین بتونه زدن این است که همواره مقدار بیشتری بتونه در محل های آسیب دیده قرار دهید چرا که گاهی در اثر خشک شدن بتونه منقبض خواهد شد.
اجازه دهید بتونه خشک شود که زمان خشک شدن آن بستگی به حجم بتونه دارد. پس از خشک شدن با سمباده بتونه را با سطح چوب یکسان کنید به گونه ای که با کشیدن دست بر روی سطح چوب هیچ پستی و بلندی احساس نشود.
و در آخر نوبت به پوشش سطح بتونه کاری شده می رسد. در این مرحله باید نهایت دقت و تمرکز را به کار ببرید تا رنگ آمیزی و نتیجه کار بسیار حرفه ای و ناملموس باشد.

تعمیر فرورفتگی مبل در خانه

تعمیر فرورفتگی مبل در خانه یکی از پرتقاضاترین خدمات در زمینه تعمیرات مبلمان است. این امر به دلیل آن است که بیشتر آسیب‌های وارده به مبلمان، به ویژه در تشک یا پشتی آن، به فرو رفتگی منجر می‌شود. فرورفتگی‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی ایجاد شوند، از جمله فشار زیاد بر روی تشک، استفاده طولانی‌مدت، یا حتی کیفیت متریال مبل.

توجه به فرو رفتگی‌های روی مبل، اهمیت زیادی دارد. چرا که از مهم‌ترین بخش‌های مبل به حساب میاد. این نوع تعمیرات محدود به نوع خاصی از مبلمان نیست و صرف نظر از نوع مبلمانی که در محل کار یا منزل اداری داریم، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. تعمیر به موقع این فرورفتگی‌ها اهمیت داره تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. در ادامه، ما به معرفی ابزار و مواد مورد نیاز، روش‌های تعمیر فرورفتگی، و رعایت نکات ایمنی حین تعمیر خواهیم پرداخت.

علت فرورفتگی مبلمان

استفاده طولانی مدت و نشستن مداوم بر روی قسمت‌های خاصی از مبل می‌تواند باعث فشار زیاد و در نتیجه فرورفتگی شود. استفاده از مواد با کیفیت پایین در ساخت اسفنج، فوم یا کوسن‌های مبل می‌تواند منجر به فرورفتگی زودهنگام شود. مواد با کیفیت بالاتر معمولاً دوام و مقاومت بیشتری در برابر فشار و فرورفتگی دارند.

تعمیر فرورفتکی تشک مبل

فریم‌های نامناسب یا ضعیف می‌توانند تحت فشار و وزن نشستن، دچار خمیدگی یا شکستگی شوند، که این امر منجر به فرورفتگی مبل می‌شود. متریال مبلمان مانند اسفنج، فوم و فنرها ممکنِ به مرور با استفاده مداوم، فرسود بشه. این فرسودگی باعث فرورفتگی مبل می‌شود.

شکستگی فریم مبل و فرورفتگی تشک

قرار گرفتن مبل راحتی در معرض رطوبت یا آب به متریال و اسکلت مبل آسیب برساند. قرار دادن اشیاء سنگین یا نشستن افرادی با وزن بالا بر روی مبلمان بیش از ظرفیت آن، باعث فرورفتگی تشک می‌شود.

ابزار‌های مورد نیاز برای رفع فرورفتگی مبل

تعمیر فرورفتگی مبل در خانه نیازمند استفاده از ابزار و مواد خاصی است. نیاز به این ابزار بسته به نوع مبل و شدت فرورفتگی متغیر است. در ادامه لیستی از ابزار و مواد لازم ارائه شده. قبل از شروع پیشنهاد می‌کنیم مطلب «آموزش تعمیر مبل در منزل» مطالعه کنید.

ابزار‌های پایه

چکش نجاری که برای کوبیدن و فیکس کردن قسمت‌های مختلف مبل استفاده می‌شود.

پیچ‌گوشتی که برای باز و بسته کردن پیچ‌های مبل لازم است.

کاتر یا قیچی که برای برش پارچه، اسفنج، یا سایر مواد به کار می‌رود.

سنجاق قفلی یا گیره که برای نگه داشتن پارچه یا اسفنج در حین کار لازم است.

ابزار مورد نیاز برای تعمیر فرورفتگی مبل در خانه

متریال‌های مورد نیاز

اسفنج یا فوم که برای پر کردن فرورفتگی‌ها و بازگرداندن شکل اصلی به مبل لازم می‌باشد.

الیاف پلی‌استر گزینه‌ای خوب برای اضافه کردن حجم به کوسن‌ها و پشتی‌های مبل است.

فوم و اسفنج با کیفیت برای تعمیر فرورفتگی مبل

مواد‌ تعمیر و تعمیم

چسب مخصوص مبلمان که برای اسفنج، پارچه، یا بخش‌های چوبی به کار میاد.

کیت ترمیم مبل چرم که مناسب برای ترمیم پارگی‌ها و خراش‌ها است.
کیت تعمیر فرورفتگی مبل در خانه

تعمیر مبل درکارگاه تولیدی

برای مبل‌هایی که با اسفنج یا فوم فرورفته‌اند، استفاده از دستگاه بخار می‌تواند به احیای حجم اسفنج کمک کند. بخار باعث می‌شود که فیبرهای اسفنج منبسط شوند و فرورفتگی کمتر قابل مشاهده باشد. در برخی موارد، فرورفتگی به دلیل از جای خود خارج شدن پارچه ایجاد می‌شود. این کار نیاز به دستگاه مخصوص دارد.

آموزش تعمیر مبل در منزل

اگر فرورفتگی به دلیل ضعف در چارچوب مبل ایجاد شده است، تقویت ساختار داخلی با اضافه کردن تکیه‌گاه‌ها یا تعویض قطعات فرسوده می‌تواند کاربردی باشد. برای مواردی که نیاز به راه حل سریع داریم، می‌توانیم از پدینگ‌های اضافی مانند پتو یا حوله برای پر کردن فرورفتگی استفاده کنیم. این روش بیشتر به عنوان راه حل موقتی توصیه می‌شود.

آموزش تعمیر مبل در منزل به شکل خلاقانه

به طور خلاصه، قبل از اقدام به تعمیر مبل باید ایرادات رو بررسی کرده و اگر از حد توان ما خارج بود آن را به افراد متخصص در زمینه تعمیر مبلمان بسپاریم. بسیاری از شرکت‌های معتبر وجود دارند که خدمات تعمیر مبل رو در خانه انجام می‌دهند. هزینه تعمیر مبل راحتی بستگی به ایرادات مبل دارد.

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه

وقتی شما واسطه را حذف کنید و مستقیم از تولیدی خرید کنید سود واسطه ها و نمایشگاه دار از محصول حذف میشود و این خرید یعنی خرید یک محصول با کیفیت با قیمت ارزان.
شما دوستان میتوانید تمامی محصولات تولیدی مبل لوکس را بدون واسطه مستقیم از درب کارخانه به قیمت تولیدی خرید کنید و سود واسطه ها و سود فروشگاه مبل را پس انداز کنید. در اینصورت شما ارزان خریده اید.

تلفن مشاوره و ثبت سفارش ۰۹۳۹۴۳۲۵۵۰۰ اقای علوی. ادرس سایت www.moblelux.ir

خرید مستقیم مبل از تولیدی بدون واسطه خرید کنید سود واسطه و سود نمایشگاه دار را پس انداز کنید

خرید مستقیم مبل از تولیدی به قیمت کارخانه.

بازسازی و تعمیر انواع مبلمان ایرانی و خارجی تعمیرات مبل در اصفهان.

,مبل جنسی, مبل زناشویی, مبل لاولی بد, مبل زناشویی در اصفهان,

خرید مبل مستقیم از تولیدی

تعمیرات تخصصی مبلمان

مبل زناشویی لاولی بد

خرید پاف مبلی از تولیدی